De nya körkorts reglerna?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Läste att man ska höja åldern för tungt mc körkort. Läste på en sida att dom röstade om hur det skulle bli den 27 och 28 juni. Nån som vet hur det blev blev med det förslaget? Har sökt runt men inte hittat nåt. Ska söka vidare och medela om jag hittar nåt.
PS är jävligt orolig/arg på hur det blir :huvet . Hur många på VV och i bryssel har ens sutit på en mc? :kocko dom vet inte vad det handlar om. Fast det vet väll dom flesta vid det här laget att nissarna i EU och på VV har skit bra koll på allt och alla. (OBS det sista vad sarkasm på hög nivå)

24 år är förslaget i EU, för tung mc då alltså.

Ingen vet mao ännu hur det blir då inget har beslutats ännu.

Jag förstår att de vill försöka göra något för at minska lite på olyckorna, men det här lär inte hjälpa eftersom folk struntar i strypningar på hojen ändå.

Jag tycker man borde förbjuda mc öht, förutom för oss som redan har kort. Det är ju bara glin som smäller ändå. :hihi

alla som inte är födda på 80talet är helt uppenbart avundsjuka på våran överlägsenhet och gör inget annat än att gnälla på just oss 80talister :mad: :)

Det är väl bara att hoppas på att byråkratin sinkar dom två år, så jag hinner få mitt tunga utan extra uppkörning... :4skrika Skulle nog döda någon om jag blev tvungen att göra en tredje upkörning för mc :huvet

Mr. Red skrev:
Det är väl bara att hoppas på att byråkratin sinkar dom två år, så jag hinner få mitt tunga utan extra uppkörning... :4skrika Skulle nog döda någon om jag blev tvungen att göra en tredje upkörning för mc :huvet
Käns tveksamt om det kommer drabba de som redan är inne i systemet, troligen lär det väl drabba de som tar körkort efter en ändring.
Tror jag iaf.

Någon som vet enu hur det blev. Jag hörde ryckten om att dom röstade den 28 juni men som vanligt är byrokratin seeeeeg :4skrika så man lär ju inte få reda på resultatet för en lagom till nyår. :död

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8