De kunde 1973 oxå

:tummenupp

Jag brukar ibland trä på mig lurarna och kolla/lyssna på den här gamla reklamfilmen för kawa z1 900 med. Så jäkla nice tvåventilsljud parat med dopplereffekten. Den sjunger som ett aerobatic-plan över hela nejden :D Gillar även den sköna 70-tals lounge-musiken.

[YOUTUBE-ID]yZOpFmB6hDU&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]sHpsB5ll9DI[/YOUTUBE-ID]

Ja jävlar vad vackert.
Får mig att drömma mig tillbaks på min gamla Kb1:a. Jag minns hur vi spelade in ljudet när jag maxade på 55:an mellan Sköldinge och Flen och lyssnade hela nätterna på det sedan. Det var kassettbandspelare som gällde då.

Jag minns även att en kompis på vägverket mätte upp 1000m så att vi kunde klocka tid för att få exakt fart, ingen GPS på den tiden...
KB1an nådde 286, Jontes Le Mans klarade 200 jämnt. En ny CBX som vi tyckte var brutal gjorde bara 195:död

Kul med gamla nostalgiklipp. Mera sådant!

Ja jävlar vad vackert.
Får mig att drömma mig tillbaks på min gamla Kb1:a. Jag minns hur vi spelade in ljudet när jag maxade på 55:an mellan Sköldinge och Flen och lyssnade hela nätterna på det sedan. Det var kassettbandspelare som gällde då.

Jag minns även att en kompis på vägverket mätte upp 1000m så att vi kunde klocka tid för att få exakt fart, ingen GPS på den tiden...
KB1an nådde 286, Jontes Le Mans klarade 200 jämnt. En ny CBX som vi tyckte var brutal gjorde bara 195:död
Kul med gamla nostalgiklipp. Mera sådant!

Har länkat den här förrut, man för den händeles du missat:
gamle flattrack-kungen Jay Springsteen kör revival mot sin forne värste Triumph-konkurrent på oval track. Mycket snack, men vilket gott ljud innan dess! De gamla tvåventilade hojarna låter som Mustang P58:or på Pylon-racing

[YOUTUBE-ID]pdjaURi2xJ4&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Här är Jay som pensionär och uppvisningskör i Japan på sin gamla HD-flattracker.

[YOUTUBE-ID]RDuhk6XHgGg&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Här torskar gubben Jay på sin gamla HD XR 750 (No 9) starten mot stånka/motard-snorisarna. Förmodligen på för löst underlag för mot den vridstarka tunga gamla HD:n. Men sen!

[YOUTUBE-ID]a4Yq5SCj4og&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back