de känns okontrollerat på toppen =)

ozeo skrev:
2089976

sen hur högt e jag igentligen..är så pass högt upp att jag precis kikar över framskärmen o då sitter jag lite längre bak på sadeln..
är de långt kvar :va
känns inte som det..

ahh,, dagens I-landsproblem.. :3freak

Åk ner på köpmangatan sent på kvällen när det e lite trafik.Då kan du wheela o spegla dig i skyltfönstrena för att se hur högt upp du är. :tungan

ktmjacke skrev:
2107083 Åk ner på köpmangatan sent på kvällen när det e lite trafik.Då kan du wheela o spegla dig i skyltfönstrena för att se hur högt upp du är. :tungan

:rolleyes:

Laggie skrev:
2105516 Jag prövade idag att sänka från mina 1,5bar till 1,0 för långsam slangning. Jag tyckte det blev liite lättare men ändå så är det svårt. Jag får upp den snabbt och balans direkt på 1:an, jag kommer en bit men cykeln börjar alltid "korva" sig efter en 20 meter och jag måste sätta ner den.

Några tips??
Precis samma sak jag också upplevde, ofta började hela hojen självsvänga som sjutton, blev bara värre och värre, sen fick man slå ner, spelade ingen roll om jag hade nytt eller gammalt bakdäck. Testade sitta både långt upp och långt ner på sadeln men det hjälpte inte. Det enda som funkade var att parera så gått det gick med kroppen.

Ni som kan, brukar ni koppla när ni växlar på slangen? Provade förut och det höll på att gå riktigt illa i 70kmh, förlorade all kontroll när jag släppte greppet om handtaget. Eller man kanske ska koppla med ett finger bara? Tips välkomnas :confused: :tummenupp

Basse skrev:
2111818 Ni som kan, brukar ni koppla när ni växlar på slangen? Provade förut och det höll på att gå riktigt illa i 70kmh, förlorade all kontroll när jag släppte greppet om handtaget. Eller man kanske ska koppla med ett finger bara? Tips välkomnas :confused: :tummenupp

Du hade nog otur bara, eller trodde det skulle gå åt pipan.

Basse skrev:
2111818 Ni som kan, brukar ni koppla när ni växlar på slangen? Provade förut och det höll på att gå riktigt illa i 70kmh, förlorade all kontroll när jag släppte greppet om handtaget. Eller man kanske ska koppla med ett finger bara? Tips välkomnas :confused: :tummenupp

Jag kopplar aldrig. Släpper av lite lätt på gasen och petar i nästa växel. Har aldrig haft några problem, förutom då att man får ta det litta lungt när man gasar med den nya växeln i :tungan

Tack för svaren, misstänker att det handlar om ovana bara. tror jag håller lite väl hårt i handtagen. Ska relallallaxa lite mer.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman