Tompten
Även kallad Tompa
- Gick med
- 8 Aug 2005
- Hoj
- DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hehe, i den lilla byn där jag växte upp så fanns det ett par riktiga bohemer. En skrotnisse som hade minst 20 skrotbilar på gården. Och alla möjliga och omöjliga maskiner kunde man hitta om man letade noga. Karln gillade pilsner väldigt, väldigt mycket. Därav smeknamnet, Lasse Pilsner, eller Pilsner-Lasse.
Det var inte många som visste hans riktiga efternamn. När han tex hade vunnit KM i dart, så stod det minsann Lasse Pilsner på resultattavlan.
Jag kommer ihåg att jag i många år av min uppväxt var sur som faen på mor och far, för att jag hette Eriksson i efternamn, och inte Pilsner. Men när dom försökte förklara att det var ett smeknamn, så slog jag dövörat till, för jag skulle tamejfan också heta Pilsner, precis som han!
Det fick jag inte...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var inte många som visste hans riktiga efternamn. När han tex hade vunnit KM i dart, så stod det minsann Lasse Pilsner på resultattavlan.

Jag kommer ihåg att jag i många år av min uppväxt var sur som faen på mor och far, för att jag hette Eriksson i efternamn, och inte Pilsner. Men när dom försökte förklara att det var ett smeknamn, så slog jag dövörat till, för jag skulle tamejfan också heta Pilsner, precis som han!

Det fick jag inte...
Sent from my iPhone using Tapatalk