De hade bättre öknamn förr

Hehe, i den lilla byn där jag växte upp så fanns det ett par riktiga bohemer. En skrotnisse som hade minst 20 skrotbilar på gården. Och alla möjliga och omöjliga maskiner kunde man hitta om man letade noga. Karln gillade pilsner väldigt, väldigt mycket. Därav smeknamnet, Lasse Pilsner, eller Pilsner-Lasse.

Det var inte många som visste hans riktiga efternamn. När han tex hade vunnit KM i dart, så stod det minsann Lasse Pilsner på resultattavlan. :)

Jag kommer ihåg att jag i många år av min uppväxt var sur som faen på mor och far, för att jag hette Eriksson i efternamn, och inte Pilsner. Men när dom försökte förklara att det var ett smeknamn, så slog jag dövörat till, för jag skulle tamejfan också heta Pilsner, precis som han! :)

Det fick jag inte...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Diverse smek /öknamn här i byn. HeavyRoger, Jimmy finklädd, Ronk Kjell, Roger vingmutter, Öl Sören, Kniv Olle, Lillpungen, Zigge Micke, Titt Erik, Kalle bredsladd m.m

Sent from my Yuppienalle using Tapatalk

Tok-Erik är väl en snubbe som sysslade med div 1%are, för mig att det både var HA och Bandidos?
Senare blev han lite C-kändis iom tv-reklam och tror även han var med som "fadder" i det där programet där unga ligister fick testa ett visst antal nätter på kåken. Rätta mig om jag har fel.

Det var mest Brödraskapet wolfpack som han hängde med, har för mig att han va president för ASA mc innan dom gick ihop med brödraskapet.

//Jeppe

Ofta känns det som att det är grabbarna och kvinnorna som tycker om att kröka på dagtid som får härliga smeknamn. Hade en när jag växte upp som hette Olle pärla, fanns säkert betydligt många fler men annars så var det tråkiga namn som salle, dixon och naturligtvis knodden!

Träffade för ett par år sen en skön gammal übertatuerad snubbe med hästsvans utanför en lanthandel i en liten by i Jämtland. Satt å snackade lite och drog några skämt. vi halkade in på brott och straff av någon anledning. Det jag kom ihåg speciellt var att han sa att allt hade spårat ur idag. Vanliga knegare stjäl man inte av, det var bara så. Nån slags hederskodex som inte existerade längre. Efteråt fick jag veta att han tillhörde sveriges kriminalhistoria som en av de sista dynamitarderna.. Känn på ordet.. Dynamitard.. Fan man blir ju nästan avis! ;)
Anyway, han kallades iaf "Liljekonvaljen" eftersom han enl berättaren blivit vithårig vid ung ålder när han vid en av hans många fängelsevistelser blivit grovt misshandlad av medfångar som ville veta var han gömt pengarna från senaste jobbet. Han hade hängt med några andra kriminella tungviktare också som jag dessvärre inte lade på minnet. Han bar dock en jävla massa ärr och uppfyllde alla kriterier för en gammaldags gangster så jag valde att tro på det. Trevlig prick iaf.

Det var mest Brödraskapet wolfpack som han hängde med, har för mig att han va president för ASA mc innan dom gick ihop med brödraskapet.

//Jeppe

Ja så kanske det var. Har för mig att det stod om "Tok-Erik" i första svensk maffiaboken. Om jag minns rätt så lyckades han övertala sitt gammla gäng att ge honnom avgångsvederlag ist för att utesluta honnom med tillhörande "can of whopass". Hård snubbe som det verkade. :smasha

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla