Dd-wrt

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som är vass på detta?

Köpte en ASUS RT-N16 och slängde in DD-WRT. Kör just nu DD-WRT v24-sp2 (11/06/10) big (SVN revision 15693)

Fått allt det vanliga att funka precis som jag vill men går bet på att dela ut hårddisken som jag har kopplat in.
Har försökt följa olika guider på DD-WRT Wiki med både ext2/3, optware samt NTFS.
Det jag vill ha möjlighet till är att köra disken som en NAS lokalt här hemma. Framförallt ska XBOX 1:an komma åt den (musik & film via XBMC)
Hade man sen kunnat lösa så jag kommer åt den även från andra datorer är det ett plus men det ska jag försöka lösa med FTP och dyndns

Du lär få mycket bättre hjälp @ dd-wrt t.ex. http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=69190

Har fått igång fildelningen internt :)
Var antagligen så enkelt att jag inte hänvisat till rätt mount i samba.

Försöker få igång FTP:n men där verkar det värre.
Vet dock inte om det är så att ADSL-modemetrouter-historia från BBB blockar någonting eller jag måste fixa något i routern.

Har öppnat för trafik på WAN-porten och fått rätt på DDNS men den vägrar logga in ändå.

Varför FTP för att komma åt från flera datorer i hemmet? Eller det kanske var utifrån du tänkte dig...

Varför FTP för att komma åt från flera datorer i hemmet? Eller det kanske var utifrån du tänkte dig...

Var utifrån jag tänkte mig. Egentligen inte så viktigt eftersom jag fått det att funka internt men kan vara bra att komma åt det utifrån också....kanske :D

Har fått igång fildelningen internt :)
Var antagligen så enkelt att jag inte hänvisat till rätt mount i samba.

Försöker få igång FTP:n men där verkar det värre.
Vet dock inte om det är så att ADSL-modemetrouter-historia från BBB blockar någonting eller jag måste fixa något i routern.

Har öppnat för trafik på WAN-porten och fått rätt på DDNS men den vägrar logga in ändå.

vilka portar har du öppnat/redirectat ?
Och varifrån försöker du ansluta din FTP ?
Arbetsplats ? dom kanske blockat FTP ut/in.

Annars så är ju en VPN-anslutning bra att ha dvs dra igång servern i DD-WRT så kan du vara precis var som helst i världen och nyttja resurserna i ditt hemmanätverk.

vilka portar har du öppnat/redirectat ?
Och varifrån försöker du ansluta din FTP ?
Arbetsplats ? dom kanske blockat FTP ut/in.

Öppnade port 21 med ett script som jag hittade på DD-WRT Wiki.
Testa gör jag genom att låna grannens trådlösa en liten stund :)

Annars så är ju en VPN-anslutning bra att ha dvs dra igång servern i DD-WRT så kan du vara precis var som helst i världen och nyttja resurserna i ditt hemmanätverk.

VPN har jag inte tänkt på bara men det hade ju varit ännu bättre. Det får bli dagens uppgift :tummenupp

Något säger mig att det är någon som blivit lite förtjust i DD-WRT... :)

Hehe. Jämfört med möjligheterna i min gamla DGL4300 så har jag mååånga dagar framför mig innan jag kommit halvvägs i DD-WRT.
Nackdelen är väl att man kan ställa in så mycket att det till sist inte funkar alls :gnissla

ASUS gränssnitt åkte ut efter mindre än 45 minuter. Snyggt men inte så stabilt. Men hårdvarumässigt är routern helt kanon :)

Hehe. Jämfört med möjligheterna i min gamla DGL4300 så har jag mååånga dagar framför mig innan jag kommit halvvägs i DD-WRT.
Nackdelen är väl att man kan ställa in så mycket att det till sist inte funkar alls :gnissla

ASUS gränssnitt åkte ut efter mindre än 45 minuter. Snyggt men inte så stabilt. Men hårdvarumässigt är routern helt kanon :)

Vad har du för fart på nätet nu då?

Har tänkt att skaffa ny router dit hem men inte riktigt bestämt mig än... antingen en Cisco ASA5505 eller en snabb router med DD-WRT och då kan ju ASUS vara en tanke så kanske jag kan omvärdera mitt tycke kring ASUS. :gnissla

Vad har du för fart på nätet nu då?

Har tänkt att skaffa ny router dit hem men inte riktigt bestämt mig än... antingen en Cisco ASA5505 eller en snabb router med DD-WRT och då kan ju ASUS vara en tanke så kanske jag kan omvärdera mitt tycke kring ASUS. :gnissla

Nu sitter jag än så länge bara på en sur ADSL-lina men flera mätningar med bredbandskollen.se både med ASUS:en med DD-WRT samt min gamla D-Link DGL4300 så har nedhastigheten ökat med 1.5MBit :yoparty
Upp ligger på ungefär samma så där gissar jag BBB är begränsningen.
Körde en enkel test idag med multum av BT, massa portar öppna och den gick inte ens på halvfart så är nöjd än så länge.

Förhoppningsvis sitter man snart med 100/10. Bara snöhel*etet kan släppa så dom kan börja gräva på området :mad:
Återkommer då med hur den pallar det :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...