Dc++ ??

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Mitt DC balla ur precis... :argpådato vet inte varför.. funkat kanon i flera år...

Uppdaterade men det hjälpte inte...

får connection refused på alla mina kanaler plus att hublisten inte funkar... iofs har jag inte kollat om den e aktuell eftersom jag aldrig söker hubbar..

nån som har nån idé?? hmm... kom just på att det laddades ner en windows uppdatering häromdagen.... kom inte ihåg när... men det kan väl inte fukkat upp mina inställningar i brandväggar o dyl??:va

Kolla så datorn inte fått en ny IP-adress (så den datorn har stämmer överens med den DC försöker använda sig av).
Det är det enda jag kan komma på på rak arm.
Lycka till.

Linus

Linusp3 skrev:
2406745 Kolla så datorn inte fått en ny IP-adress (så den datorn har stämmer överens med den DC försöker använda sig av).
Lycka till.

Linus
Det brukar väl gå att connecta även om man fått nytt ip? Har för mig att det inte går att söka/ladda ner bara...

@Dalord: Prova att installera om DC++

Linusp3 skrev:
2406745 Kolla så datorn inte fått en ny IP-adress (så den datorn har stämmer överens med den DC försöker använda sig av).
Lycka till.

Linus

redan kollat.... men jag har samma jag haft sen jag koppla upp mig på BBB för 4 år sen .. =)

hur som har jag fått igång det nu... men nu kan jag inte söka eller ladda file list... kommer in på mina kanaler men inte längre....

det ser lite annorlunda ut efter ominstallationen i "settings" men det ser ut att stämma med portar o så...

newstead skrev:
2406842 Det brukar väl gå att connecta även om man fått nytt ip? Har för mig att det inte går att söka/ladda ner bara...

@Dalord: Prova att installera om DC++

Ja det går att connecta endå.. får du connection refused så är det nått fel på servern du försöker ansluta till..

Jag hitta felet...

problemet var nog mest att jag har lite för bråttom.... såg nu att efter uppdatering så var min extern IP borta??? men däremot var port inställningarna kvar... :va

Jag har nog DC:at så länge det funnits o aldrig haft problem med det.. så nu när det balla ur fick jag fan lite panik.. tänk om man e DC-beroende??:D

DaLorD skrev:
2406869 Jag hitta felet...

problemet var nog mest att jag har lite för bråttom.... såg nu att efter uppdatering så var min extern IP borta??? men däremot var port inställningarna kvar... :va

Jag har nog DC:at så länge det funnits o aldrig haft problem med det.. så nu när det balla ur fick jag fan lite panik.. tänk om man e DC-beroende??:D

Klart man är!! har också suttit på dc läänge och kan bara instämma man är beroende!! precis som av sporthoj!! :) Fast DC har ju sin fördel när man sitter som OP.. det är ju kickandet :D

Cervantes skrev:
2406958 Klart man är!! har också suttit på dc läänge och kan bara instämma man är beroende!! precis som av sporthoj!! :) Fast DC har ju sin fördel när man sitter som OP.. det är ju kickandet :D

Ähh... då måste man ju "vara där"... jag läser aldrig i main... bara loggar på o tar det jag vill ha för tillfället...

jag har tillräkligt bra uppkoppling för att komma in på de riktigt sjyssta hubbarna så allt finns ju.... dessutom alltid till högsta downstream... i mitt fall bara 12Mbit...

men.... det kanske e kul att kicka folk... jag vet inte men det påminner mig lite om gamla hederliga mIRC... på den tiden var det fullt krig... en gång tog vi över #England med massor users... det var kollt... alla satt på modem så det var bara att flooda/nuka folk så det sket sig i modemet....

Då passar jag på att låna tråden lite.
Jag har köpt ny router och den har Upnp, jag ställde in detta i DC++ nu också istället för att som slltid skriva in mitt ip, kommer jag sklippa detta för all framtid nu med Upnp eller?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg