DC++ sista försöket!

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
:mad:

ok, jag tänkte dra igång dc++ efter några års vilande, när jag använde det sist så hade jag xp, och bbb´s 100/100 fasta nät, nu kör jag vista, och telias 24/3 adsl, och skiten VÄGRAR funka, programmet startar, hittar hubbar, kommer in på hubbar, men jag kan inte söka! eller rättare sagt, jag får aldrig upp några sökresultat.. har testat både passive och active.. snart åker skiten ut genom fönstret!

programmet är tillagt som undantag i windows brandvägg, men sen då?
jag har en Dlink Airplus+

:huvet :huvet :hördu :kulspruta :skitdator :machinegu :argpådato

Jag hade också problemet att jag kunde logga in på hubbarna men kunde hitta hitta nått när jag sökte. Jag testade att skifta mellan passive/active (som ligger i inställningarna) och då funkade det...

Nu vet ju inte jag riktigt vad det är för specifikt med airplus mer än att det låter som en trådlös router :) men här har du iaf två länkar ang att öppna portar.
D-links firmware brukar vara hyfsat lika på alla modeller, hoppas du får det att funka. :tummenupp

D-Link:

Öppna portar i Router

Vista:

Öppna portar i Vista

Om du inte är helt inställd på att använda just DC++ kan det vara värt att titta på myTorrent istället.

Men du kanske använder torrent till vardags och bara ville fippla med DC just nu, då kan du glömma min kommentar.

Om du inte är helt inställd på att använda just DC++ kan det vara värt att titta på myTorrent istället.

Men du kanske använder torrent till vardags och bara ville fippla med DC just nu, då kan du glömma min kommentar.

exakt, utorrent rullar här hemma i vanliga fall :yoparty

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...