DC Problem

inget fel på vanliga dc i alla fall.
Har funderat på om jag skall installera dc++, vad är bättre med dc++?
Fel forum kanske
 
Så här är det!

Dom släppte en ny version av DC++ idag, och det blev sådan anstormning på deras servrar att det gick paj. Ingen kan logga in med DC++, men med vanliga DC går det. Antagligen fixas detta under morgondagen.
 
Kollar man på hubben så är det bara de med senara versioner av DC++ som är online nu av någon anledning.

DC fungerar som sagt bra i alla fall!
http://www.neo-modus.com

sporthoj.dyndns.org
 
Hittat en fix..

Lägg till "0.0.0.0 dcplusplus.sourceforge.net" i Host filen under XP --> C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
W2K --> C:\WINNT\system32\drivers\etc

/Kain
 
Programmet krashade för att det alltid söker efter en uppdatering när man startar det.... tydligen är det så dåligt kodat att det stängs av om det inte får kontakt med servern
 
BioFlopp skrev:
Programmet krashade för att det alltid söker efter en uppdatering när man startar det.... tydligen är det så dåligt kodat att det stängs av om det inte får kontakt med servern



Nej, det var gjor med flit!

Finns en fix som heter "DcPlusPlus-hacked.exe" eller v0.24
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top