dc++ hjälp

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Har precis laddat ned dc++ och installerat det i datorn. Har samlat ihop lite matrial och ställt in inställningar men när jag ska trycka på public hubs så säger den bara "unknown address". Vad gör jag för fel??? Kommer inte åt några hubs.

Mvh Hårding
 
Hårding skrev:
Har precis laddat ned dc++ och installerat det i datorn. Har samlat ihop lite matrial och ställt in inställningar men när jag ska trycka på public hubs så säger den bara "unknown address". Vad gör jag för fel??? Kommer inte åt några hubs.

Mvh Hårding

Jag vet. den listan har inte fungerat "sen rom brann" som farfar skulle sagt.

Jag vet inte den riktiga adressen...

Edit: Prova skriv i den här i settings och public hubs...

http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config.bz2
 
funkar icke... :huvet står bara download failed : address unknown

Kan det var någon inställning i Norton som skall bockas av??? Det går väl bra att ha Passive??

Mvh
Hårding
 
Hårding skrev:
funkar icke... :huvet står bara download failed : address unknown

Kan det var någon inställning i Norton som skall bockas av??? Det går väl bra att ha Passive??

Mvh
Hårding
Det funkar bra här med norton och passive

Men ibland strular det där för mig också
 
Det visade sig vara brandväggen som satte stopp för tillgången till dc++...

Kan man använda sig av dc++ men ändå ha ett visst skydd kvar med hjälp av brandväggen eller måste den släckas ned varje gång man skall ut på dc++

mvh
hårding
 
Hårding skrev:
Det visade sig vara brandväggen som satte stopp för tillgången till dc++...

Kan man använda sig av dc++ men ändå ha ett visst skydd kvar med hjälp av brandväggen eller måste den släckas ned varje gång man skall ut på dc++

mvh
hårding
Det är nog bara att låta DC använda nätet som det vill
Vad jag vet så är det ingen som tar sig in den vägen, men jag har säkert fel som vanligt
 
eus skrev:
Det är nog bara att låta DC använda nätet som det vill
Vad jag vet så är det ingen som tar sig in den vägen, men jag har säkert fel som vanligt

Jepp antagligen...när man är totalt oduglig på datorer som jag får man nog låta dem vinna...som vanligt tror jag att allt är en jättelik konspiration mot just mig
 
I de flesta brandväggar kan man tala om vilka program som har vilka rättigheter. Man kan också oftast tala om för brandväggen om några specifika portar ska vara öppna. I så fall kan man tala om att dc-porten (tror det är 444 men det kan man se i inställningar för dc++) ska vara öppen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top