Db på Knutstorp

Kungen skrev:
2230909 Detta är bilprovningen.

Knudan är det 95 Db vid förbipasserande.
har man över. är det out.
ett tips är ju att ta det lungt på rakan.

Jo, men det var inte det han frågade - läs om nu din norrbagge:)..Jag svarade på nedanstående.

Maverick_ou812 skrev:
2228322 Menade inte så.
Ska kolla hur man mäter stillastående bakom hojen och vilka värden och varvtal som gäller för olika typer av hojar.

Zilversurfer skrev:
2230929 Jo, men det var inte det han frågade - läs om nu din norrbagge:)..Jag svarade på nedanstående.

Förstod det. ville bara förtydliga så han inte kommer till knudan och säger ja men vägverket är det ju 103db mätt hit och dit.

95dB förbipasserande motsvarar enligt uppgift 103dB mätt i 45° vid pipan på 1m eller vad det är, och detta är vad som mäts. Teoretiskt är det annars stor skillnad om man kör på bortre sidan eller nära räcket, när ljudet avtar med kvadraten på avståndet.... :mattias

Nåh,,,,,,,, Jeg kan hører på jer at jeg ikke kommer til at kører på fredag :(
Dvs at der nok kommer en ledig plads i gul gruppe, hvordan gør man, har jo betalt???

Måske er her en der skal til Knutstorp og se på, pga ingen plads, så kan kan han/hun jo få min hvis jeg inte for lov at kører :rofl
Nogen interesseret???

IXUS skrev:
2231561 Nåh,,,,,,,, Jeg kan hører på jer at jeg ikke kommer til at kører på fredag :(
Dvs at der nok kommer en ledig plads i gul gruppe, hvordan gør man, har jo betalt???
Om du inte ska köra så släpp din plats på MP (marknadsplatsen) via bokningssidan.
Bokar någon in sig på "din" plats så försvinner ditt namn från listan och du slipper betala, i annat fall är du betalningsskyldig.
Detta är så vitt jag vet enda sättet att bli av med sin plats.

Sen är det ju inte fel att upplysa folk om att det finns en ledig plats att boka... :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
2231728 Om du inte ska köra så släpp din plats på MP (marknadsplatsen) via bokningssidan.
Bokar någon in sig på "din" plats så försvinner ditt namn från listan och du slipper betala, i annat fall är du betalningsskyldig.
Detta är så vitt jag vet enda sättet att bli av med sin plats.

Sen är det ju inte fel att upplysa folk om att det finns en ledig plats att boka... :tummenupp
Slipper betala?
Dumsnut läs om läs rätt din megaspammer.
HAN HAR JU REDAN BETALT :fatta!

MP är spärrad för handel... kör dit och hoppas på att den går igenom.
In med diskbollar o sätt en spik genom mynningen eller gör ett "kryss" av ståltråd för att hålla kvar dem - bör fungera... en stund. :tummenupp

Robz skrev:
2231857 MP är spärrad för handel... kör dit och hoppas på att den går igenom.
In med diskbollar o sätt en spik genom mynningen eller gör ett "kryss" av ståltråd för att hålla kvar dem - bör fungera... en stund. :tummenupp
ha ha ha ja det må jeg prøve, men det holder nok ikke længe på sådan en 1200 ccm V2 :3freak
Det er lidt sjovt, der står på blåset: not for road use, men man må altså heller inte på bana :gnissla

IXUS skrev:
2232036 ha ha ha ja det må jeg prøve, men det holder nok ikke længe på sådan en 1200 ccm V2 :3freak
Det er lidt sjovt, der står på blåset: not for road use, men man må altså heller inte på bana :gnissla

Kraven bara ökar o ökar för mindre buller på bana så det är lika bra att redan nu anpassa sig, det kommer inte gå åt andra hållet.

CorbenDallas skrev:
2232569 Kraven bara ökar o ökar för mindre buller på bana så det är lika bra att redan nu anpassa sig, det kommer inte gå åt andra hållet.
Det har jeg forstået, det er bare ret ærgeligt, men sådn er livet jo :huvet

Robz skrev:
2231268 95dB förbipasserande motsvarar enligt uppgift 103dB mätt i 45° vid pipan på 1m eller vad det är, och detta är vad som mäts. Teoretiskt är det annars stor skillnad om man kör på bortre sidan eller nära räcket, när ljudet avtar med kvadraten på avståndet.... :mattias

Om det är så så kan man ju väsnas rätt så bra då med tanke på att min TLR med M4 helsystem gick igenom bilprovningen UTAN db killers. 102.5 dB... :yoparty
Fast, jag chansar inte längre då jag har hittat fina db-killers, och senast mätte de inte ens... :tungan

:hej

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...