DB-Dödare, tips

Varför kan inte en dB-killer vara fastsvetsad? När vi ändå leker med ord.
Jag antar att du menar modifiera från sitt originalskick eller vart fall det skicket produkten köptes.
Är det inte att modifiera en dämpare som har original dB-killer i oavsett om den är svetsad, skruvad eller på annat vis monterad?

En dB-killer kan köpas löst och används på ljuddämpare eller följa med som tillbehör till dämpare som annars låter för mycket, alltså är det en specifik produkt.

Det är rätt stor skillnad på att börja modifiera en ljuddämpare och att plocka bort ett tillbehör.

En dämpare utrustad med dB-killer är konstruerad för att flöda bäst utan, att modda en dämpare ger säkert fränare ljud men kan mycket väl inverka negativt på effekten!

Är det bara jag som inte ser någon db-killer över huvud taget i röret?

Du är inte ensam om det.
Vad jag ser är ett "innerrör" som är svetsat på plats.
Men OK för DB-killer.
Bara att den här "DB-killern" inte är gjord för att sätta i och ta bort.

En dB-killer kan köpas löst och används på ljuddämpare eller följa med som tillbehör till dämpare som annars låter för mycket, alltså är det en specifik produkt.

Det är rätt stor skillnad på att börja modifiera en ljuddämpare och att plocka bort ett tillbehör.

En dämpare utrustad med dB-killer är konstruerad för att flöda bäst utan, att modda en dämpare ger säkert fränare ljud men kan mycket väl inverka negativt på effekten!

Du fattade inte ironin eller sarkasmen?
Då kallar jag det för decibelsänkare då det inte är ett vedertaget ord för en produkt som vedertaget benämner att den skall lättare monteras likt demonteras.

Rättar du folk I arbetslivet när benämningen inte faller dig I smaken heller? Ala:
Xerox maskin, fotostatkopia, kopiator.
Beemer, kanon, projektor.
Dator, data, datan, pc, burken, hårddisken.

Du fattade inte ironin eller sarkasmen?
Då kallar jag det för decibelsänkare då det inte är ett vedertaget ord för en produkt som vedertaget benämner att den skall lättare monteras likt demonteras.

Rättar du folk I arbetslivet när benämningen inte faller dig I smaken heller? Ala:
Xerox maskin, fotostatkopia, kopiator.
Beemer, kanon, projektor.
Dator, data, datan, pc, burken, hårddisken.

Tjaa, med den inställningen så är ju hela ljuddämparten en sorts dB-killer.

Jag ville bara påpeka att det är jävla skillnad i arbetsinsats och ev uppnått resultat på att demontera en dB-killer och att börja modda en ljuddämpare

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...