DB akrapovic zx6r -07 utan dB killer?

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Som rubriken lyder. När jag köpte hojen fanns både original och akra slipon med (sistnämnda satt på).
Det är snart dags för besiktning så jag undrar om någon vet hur ljudnivån ligger utan dB killer'n i??

På något faktablad stod det 95(stock) 95(akra) medan något annat sa 101,9(akra) känns som onödigt jobb att byta till original om jag ej behöver.

Tackar i förväg för alla svar:)

Edit: har alltså ingen dB killer, följde ej med.

Last edited:
Du kommer med största sannolikhet behöva byta. Jag behövde verkligen byta min :P
Chansa kan du alltid göra, men det kommer kosta dig extra pengar + mer tid.

Diskbollar är den enkla lösningen. Hela vägen genom ljuddämparen och in i slutet på avgasröret.
Träffade på besiktningen en kille med HD som var tyst jämfört med min Triumph med originaldämparen.
Frågade hur han gjort: "Ja det här är bara för besiktning. Den gick inte fortare än 80 km/h på motorvägen hit.
När den är besiktigad så blir det annat ljud."
Det enda du behöver är något som hindrar dem flyga ut.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?227212-diskbollar-i-ljudd%E4mparn-Glad-f%F6r-svar

Köp en insats? Eller så finns det kanske nån vänlig själ här på forat som kan låna ut en till dig? Jag har svårt att tro att hojen går igenom utan och det känns lite dumt o chansa. Eller så byter du till orginalavgas. Jag var ändå tvungen att plocka av dämparn för att knacka ut insatsen efter besiktning. Dom kan sätta sig riktigt jävligt dom där.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien