Daytona Security EVO

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Jag är på jakt efter nya stövlar till kommande säsong och jag har förstått att Daytona Security EVO är bra och ett annat plus att de finns från 36 så tom jag kan få tag i ett par. Kör nu med OXTAR i storlek 38. Har 37,5 normalt.

Nu hittar jag ingen i närheten som säljer dessa stövlar så jag undrar om stolekarna. Är de små eller stora i storlekarna? Funderar även på ett par i goretex och frågan är om det är värt att lägga de 400kr det kostar extra?

/Nina

När vi talar om de stövlarna är väl 400 kronor hit och dit inga problem? :tungan

Även jag är intresserad utav ett par och det verkar tunt med återförsäljare i Sverige.

När vi talar om de stövlarna är väl 400 kronor hit och dit inga problem? :tungan

Även jag är intresserad utav ett par och det verkar tunt med återförsäljare i Sverige.

Jag är också intresserad av ett par men den enda återförsäljaren i Sverige verkar ligga i Malmö och det är för långt att åka för att testa ett par. Någon som skulle kunna säga hur passformen är ungeför och om den liknar någon annan stövel i storlekar och bredd?

Passformen enligt mig iaf är exakt den stl du har. Jag hade 42 i mina Oxtar & har det i mina vanliga skor. Tog 42 i Daytona-bootsen & de sitter Perfekt! Min polare som har 45 i sina Alpinestars provade 45 i Daytona & även där satt dom som gjutet. :tummenupp

Men visste inte att Security Evo fanns i goretex. Tror väl bara att det är Evo Sports som gör det? :va

Daytonastövlar säljs även i järfälla. Se länk:
http://www.event-mc.se/
Där köpte jag mina (även om jag bor i Skåne) :tungan

Passformen enligt mig iaf är exakt den stl du har. Jag hade 42 i mina Oxtar & har det i mina vanliga skor. Tog 42 i Daytona-bootsen & de sitter Perfekt! Min polare som har 45 i sina Alpinestars provade 45 i Daytona & även där satt dom som gjutet. :tummenupp

Men visste inte att Security Evo fanns i goretex. Tror väl bara att det är Evo Sports som gör det? :va

Daytonastövlar säljs även i järfälla. Se länk:
http://www.event-mc.se/
Där köpte jag mina (även om jag bor i Skåne) :tungan

Jag surfade runt lite och hittade goretexvarianten på denna sida
http://www.bici.co.uk/p/375672/daytona-security-evo-3-sports-race-boot.html

Kolla under "various options" så finns det för ca 30 pund extra.
/N

Bästa köpet jag har gjort! Synd bara att jag gjorde det efter att foten blev kass:(

Precis som de andra säger så är de varken stora eller små i storlekarna. De är "normala"

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!