Daytona racingstövlar?

metallgutten skrev:
Japp, den är helt ok den oxå, men security ÄR några snäpp bättre :tummenupp
jo det är säkert jättebra, men faan vad fula daytona stövlana är, ja ja allt handlar ju inte bara om att poosa, jag vet, men de är riktigt fula

Jag har ett par Daytona Evo Security till salu, då jag köpte en storlek för små... :huvet

De är i storlek 42, använda en säsong (som ett av tre par!).
Innerskor av Kevlar samt dubbla uppsättningar ytterskor; ett par perforerade (skrapade osv) och ett par nya (på bild, använda en gång). Båda ytterskorna är specialvarianten med extra kevlar/kolfiber-skydd runt hälen. Båda har också egenkomponerade färgkombinationer i svart+rött+silver(perforerat) samt svart+vitt+rött+silver => Dessa Daytona är snygga!

Dessa är ett felköp från eBay, jag har betalat 3100:- för dem men säljer dem för 3000:- jämnt! Billigt för så pass bra dojjor!

Daytona-security-evo.jpg

Last edited:
Kom ihåg att hårdare stövlar ibland ger värre skador än mjuka stövlar!

Tokas skrev:
Dessa är ett felköp från eBay, jag har betalat 3100:- för dem men säljer dem för 3000:- jämnt! Billigt för så pass bra dojjor!

QUOTE]

Det är halva priset för dem! :tummenupp Funderar själv på att skaffa ny yttersko till mina för de är så tråkiga!

HanneZ skrev:
Kom ihåg att hårdare stövlar ibland ger värre skador än mjuka stövlar!

Knappast värre väl? Andra slags skador dock.

Istället för att trassla sönder foten bryts benet av ovanför stövlarna, men där har det lätt att läka utan bestående men, till skillnad från foten som är svårlagad.

Tokas skrev:
Knappast värre väl? Andra slags skador dock.

Istället för att trassla sönder foten bryts benet av ovanför stövlarna, men där har det lätt att läka utan bestående men, till skillnad från foten som är svårlagad.

Fråga Maverick hur hans fotbrott blev - med hårda stövlar.
Det gå rinte att göra sådana generaliseringar, mer än att stövlar är en väldigt viktig del av skyddsutrustningen.

Goodstuff skrev:
Fråga Maverick hur hans fotbrott blev - med hårda stövlar.
Det gå rinte att göra sådana generaliseringar, mer än att stövlar är en väldigt viktig del av skyddsutrustningen.
Jag skulle knappast kalla några Oxtar-stövlar för "hårda"! De har lite skyddsplast här och var, men inget sammahnängande skal som Daytona.

Men visst, man kan inte generalisera allt. Och som Mavve själv skriver; I den farten hade inga stövlar i världen hjälpt.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien