Daytona 675

Tror många kommer att rocka den i år!

Verkar dock som att det kommer knäckas en hel del generatorkåpor.

jag tycker den där är så jäkla snygg, den skulle jag lugnt kunna tänka mig en eller två säsonger på ;)

Läste om den i BIKE...såg sjukt snygg ut!
Hade gärna haft den.

Jag tycker att den är snygg förutom baklampan! Där missade dom tycker jag, men jag har den snyggaste hoj i världen (vad det gäller bakdelen i alla fall) :rolleyes:

Gör dom en 1050 Daytona med 3cyl som är lite snyggare baktill så kanske det blir skillsmässa här hemma (mig och Aprilian förstås)...

Var iväg med min hoj till kusin mins mc-verkstad idag och skulle fixa 100 mila servicen... Då kommer han med ett jäkla flin och säger "Beställde en hoj jag också nu, men jag får den inte förräns frammåt påsk någon gång..." Så jag, som är rått sugen på en sådan där drog till med: En 675'a? Jo visst hade han beställt sig en sådan den rackarn :/. Fick jag gå omkring i verkstaden hans och vara avundsjuk på eftermiddagen :/

Jag går o värker på om man skulle race:a en sån i STCC nästa år... Men jag vill gärna se lite tester först. Tillräckligt mycket grisen i säcken ändå..

Don Quixote skrev:
Jag går o värker på om man skulle race:a en sån i STCC nästa år... Men jag vill gärna se lite tester först. Tillräckligt mycket grisen i säcken ändå..

Ja, ska man racea med en sådan så kanske man vill köra lite hårdare tester med en innan man köper en.
Jag skulle då kunna tänka mig en sådan. Får väl testa den till våren se om det är något att ha :tungan
Eller så får man vänta på en uppdatering, så kanske man har råd att försäkra också, den jag har nu är ju lite billigare :tummenupp

Don Quixote skrev:

Nämner du det för Triumph Sverige så tror jag inte de är svåra på att låta dig testa, tidigt.
De är nog väldigt pigga på att få in en fot i racing, så är det iaf i UK.

På papperet ser den konkurranskraftig ut och tillsammans med Nya yzfr6 som verkar vara en riktig dräpare är dom de stora nyheterna i klassen.

Ja, jag lär väl inte hinna byta förräns det finns en ny version av den på marknaden, förhoppningsvis ännu hårigare och fortfarande "billig" att försäkra ;)
Annars skulle jag kunna tänka mig nya r6'an, bara för att få varva upp den i närmare 18.000rpm innan man kastar i nästa växel. Förstår inte hur dom lyckas få grejerna att hålla alltså...

Kan meddela att det inte blir Triumph nästa år iaf. Ett mer komplett rakt nej till någon som helst satsning på racing har jag nog aldrig fått. Talade även med huvudkontoret i england och Triumph lägger inte en spänn på att supporta raceteam, det ligger inte i deras verksamhet tyckte dom.... Strange :va

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!