Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på vad du kört som är bättre än en ZX-6R -00. Den är ju ingen klumpeduns direktSpray skrev:2174188Kan någon svara på min fråga?
Spray skrev:2174311Men den känndes så lätt, känndes som om jag skulle kunna lägga den ned på sidan och utan problem resa den upp igen... Är alla hojjar så här lätta? Jag är 173 och väger ca 80kg
Neutral skrev:2174335Jaså, den är lättast ärligt mätt. Imponerande! Någon som begriper varför Ducce alltid är överviktiga? De ser ju så lätta ut när man tittar på dem. Är det gjutjärn i blocken?
Men 999:an är väl bra mycket tyngre än japanska 1000 också?xyx skrev:2174363Ren gissning är att det är pga att hojen i stort sett är en 999a med annan borrning, så den dras med storebrorsans vikt?
De andra är supersporthojar "från början".
Neutral skrev:2174435Men 999:an är väl bra mycket tyngre än japanska 1000 också?
Äsch, det där är överdrivet att 600Spray skrev:2174381Tack,
Vidare undrar jag om det är möjligt att köra i relativt laglig hastighet på en sån kawasaki zx6r -00 ? Går det att köra i normalt tempo också eller är det helt omöjligt pga vridmomentkurva etc?
En Z250 och en ZX-6R oavsett årsmodell är så vitt skilda de kan vara. 6:an är en riktig sporthoj med bra motorprestanda och ett lättjobbat chassi och bromsar som hör till. Om du har bra med stålar så visst, köp en Triumph 675 men om du bara kört en Z250 tidigare så kommer en ZX-6R av första generationen (95--97) att räcka till väldigt bra också. De är väldigt billiga nu och det är ju oftast mycket annat man behöver betala också, försäkring t ex men även bra skyddsutrustning.Spray skrev:2174506Aha, mycket intressant att du ägt en zx6r -95 eftersom jag sneglat mkt på nånting däråt. Jag har bara kört en kawasaki Z250 (årsm runt 198x) innan, så det är väl vad jag har att jämföra med. Går en sån zx mycket snabbare?
Zx6r:
Är dem väldigt högvarviga vid normal körning? tex i 55, 75 och 100kmh? Är det möjligt att åka på några längre sträckor ibland, dvs lite mer touring?
så vid 110 är det ju lite varv, visst är det det men inget störande. Jag åkte bland annat omkring ett par hundra mil i Norge med min och hade skitkul (kanske den enda i världen som sluppit regn i Norge Spray skrev:2174506
Är dem väldigt högvarviga vid normal körning? tex i 55, 75 och 100kmh? Är det möjligt att åka på några längre sträckor ibland, dvs lite mer touring?

Steinmeister skrev:2175065Trajja e skit bara att gilla läget. KÖP japps för fan!!
Nja, värdet sjunker mest i början, en nästa år sju år gammal hoj ändras inte mycket i pris utan det beror mest på skicket.Spray skrev:Sjunker dem mycket i värde på ett år? en 00a verkar gå på runt 45-50000kr. Vad kan dem tänkas gå på om ett år?
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |