Daytona 675 STHLM

Jag antar att det är triumph i länna som gäller om man ska serva daytonan?

Eller så väljer man MC Experten (08-31 33 19) vid Norrtull, Ligger i ett garage på en liten gatstump som går upp bakom MC Varuhuset. 2 killar som jobbat läääääänge med Trajjor och som är bra att ha att göra med! :tummenupp
 
Hej,

orginaldäcken helt slut så jag behöver nya. Frågan är vad jag ska välja?
Vad har ni på era hojar? Vad funkar bra. Gillar aktiv körning så egenskaper jag söker är: Varma fort på gata men klarar lite bannötning utan att bli hala (en egenskap som rena silicadäck inte har om jag inte missförstått). Regnegenskaper helt ointressant då jag låter hojen stå när det är regn.

kör med pirelli diablo rosso, dom är jag nöjd med iaf
 
Lyfter på hatten och tackar inblandade för hjälpen idag! Andy's ruta sitter nu på min Hojj o det blev jävligt bra! Stor gurun roffe är istan så ni som vill är välkommna att hänga med på en pilsner lite senare!

Bidde det ngn pils igår till slut? Måste börja hänga i den här tråden så att man har koll på vad som är på G lokalt! :)

Testa antingen Metzler M5 eller Sportmax Sportsmart. Moderna däck som tål både bana och gata. Kör just nu Sportsmart och dom rockar. :yoparty

Kör oxå på Dunlop Sportsmart. Mycket nöjd med dessa! :tummenupp
De har fått väldigt bra kritik både i tester i diverse tidningar och av kunnigt folk här på hemmaplan.
 
Last edited:
Bidde det ngn pils igår till slut? Måste börja hänga i den här tråden så att man har koll på vad som är på G lokalt! :)



Kör oxå på Dunlop Sportsmart. Mycket nöjd med dessa! :tummenupp
De har fått väldigt bra kritik både i tester i diverse tidningar och av kunnigt folk här på hemmaplan.

japp ett par bärs blev det!

Det är ju bara att dundra in på malmen och säga hej och snacka lite skit om ni har vägarna förbi, jobbar tis ons! :tummenupp
 
bytt till speed3 rulle nu, ska ut o testa eventuell skillnad. fick världens autogasdrag första gången jag startade upp. fick öka spelet till max på varjerjusteraren :P
 
Kör oxå på Dunlop Sportsmart. Mycket nöjd med dessa! :tummenupp
De har fått väldigt bra kritik både i tester i diverse tidningar och av kunnigt folk här på hemmaplan.

Har kört på Pirelli Diablo Supercorsa SP, grymma däck, sitter standard på -09 0ch -10 har jag för mig. :tummenupp

Fick ut 580 mil. Bytte hos Fürsten för drygt en vecka sen, hade dock ej dessa hemma, så det blev Dunlop GP Racer D211, medium fram och endurance bak.

Ett problem dock...trots samma profil fram (120/70) som Pirelli-däcken började hojen wobbla i 200+ på E4:an med hemlängtan. "-Vafaaaan har Fürsten slarvat med balanseringen!", tänkte jag lite ilsket först men... När vi stannade vid Donken Svea hade jag duktigt med intorkade gummirester på både framskärm & kåpor. Såg nästan ut som jag varit på en leråker å harvat (men jag har inte varit ut med paPs på ett tag nu) :D

Tydligen sitter framskärmen så tight mot däcket att det vid högre hastigheter av centrifugalkraften "expanderar utåt" och således svarvas mor framskärmen :mad:

Någon som stött på liknande problem? :confused:
 
Har kört på Pirelli Diablo Supercorsa SP, grymma däck, sitter standard på -09 0ch -10 har jag för mig. :tummenupp

Fick ut 580 mil. Bytte hos Fürsten för drygt en vecka sen, hade dock ej dessa hemma, så det blev Dunlop GP Racer D211, medium fram och endurance bak.

Ett problem dock...trots samma profil fram (120/70) som Pirelli-däcken började hojen wobbla i 200+ på E4:an med hemlängtan. "-Vafaaaan har Fürsten slarvat med balanseringen!", tänkte jag lite ilsket först men... När vi stannade vid Donken Svea hade jag duktigt med intorkade gummirester på både framskärm & kåpor. Såg nästan ut som jag varit på en leråker å harvat (men jag har inte varit ut med paPs på ett tag nu) :D

Tydligen sitter framskärmen så tight mot däcket att det vid högre hastigheter av centrifugalkraften "expanderar utåt" och således svarvas mor framskärmen :mad:

Någon som stött på liknande problem? :confused:


Inte stött på det, tycker att de borde löst det där med expansion vid rotation vid det här laget med alla high-tech-material i däcken. Konstigt.

Angående Diablo Supercorsa SP - har funderat på dessa då de har fått grymma recensioner.
Men är det inte ett mer renodlat bandäck (än tex Dunlop Sportsmart) som tar längre tid att få upp temp och såvida klister vid gatkörning, även om inspirerad sådan?

Hur tycker du föresten att D211 beter sig ur just denna aspekt?
 
:skrämd Vilken tur att jag blinkade precis här när jag läste....:D

Skojja ju ba... :rodnar :hihi

Inte stött på det, tycker att de borde löst det där med expansion vid rotation vid det här laget med alla high-tech-material i däcken. Konstigt.

Angående Diablo Supercorsa SP - har funderat på dessa då de har fått grymma recensioner.
Men är det inte ett mer renodlat bandäck (än tex Dunlop Sportsmart) som tar längre tid att få upp temp och såvida klister vid gatkörning, även om inspirerad sådan?

Hur tycker du föresten att D211 beter sig ur just denna aspekt?

Supercorsa SP har funkat kanon både på bana & gata, och ska ju göra det också. Jag skulle säga det bästa däck jag någonsin haft ur den aspekten. :tummenupp Får upp arbetstemp kanonsnabbt. Helt suveränt på torrt, helt värdelöst på blött. Men å andra sidan gör det inget, jag hatar regn.

D211 har jag inte riktigt hunnit "testa" på bana ännu, men på de gatkörningar vi haft har det varit ok, inga konstigheter, men har heller inte pressat speciellt - däremot upplever jag det som lite mer tungstyrt. Då Diablo Supercorsa SP inte fanns inne valde jag D211 istället på rekommendation av hojpolare.

Bättre än mina behov, skulle säkert klara mig med Sportmax, men man slipper ju skitsnacket "-Kör du på touringdäck?" från polarna... :D
 
:krama Nog jobbigt att bli påmind om att du tjör Cheyhoj...? :D

Jag ska ansöka om att få köra med cheyerna, och jag kommer bli aspoppis med min Cheytona som vibrerar så schöönt! :D

Iaf till jag får en ny framfälg :rolleyes: Det har nämligen visat sig att min framfälg är lite lite skev, därav hojens små schööna wobbeltendenser... :mad:

Ska snacka med Urban på TC Länna imorgon. :mattias
 
Faan skärpning, det är dax igen!

LÖRDAG DEN 10 JULI
Northside, samling McD Upplands Väsby 11.30, fire up 12.00
Jag tar täten, teKLa kollar svansen så alla är med.

Kontrollerad körning (inga dumheter, eget tempo) = Kör ni snabbare än framförvarande, hoppa fram i ledet där vi stannar (kommer finnas många möjligheter).

Jag ska med!
1. teKLa
2. Magniffen
3. bodhisattva
4. ЯK
5. djungel-Jim
6. Magoshine
7. Tom@s
8. Shooter (fixa barnvakt.nu!) :krama
9. ...
10. ...
 
"Lagom långt" på en Daytona... :D
Drar ut via småvägar till landet på Ljusterö för sillunch & slappa i solen, sen retur på em för grillkväll hemmavid. :tummenupp

Duddå?

Östermalm -> Ljusterö på en Daytona ... du e fan galen :D Nu kommer du få massa förslöande touringmil på cykeln :gnissla.

Jag skall ut en åksväng på dagen om vädret tillåter, sen till god vän i stan på kvällen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top