Daytona 675 SE-10 stulen i Årsta 20/6

Kontorsråttan

Fastkedjad vid skrivbordet
Gick med
22 May 2007
Ort
Årsta
Hoj
Daytona 675
Mellan söndag kväll och måndag morgon lyckades någon / några bära ut min Daytona mellan två parkerade bilar...

:huvet

Reg nummer: AJR 679
Ramnummer / Identifieringsnummer: SMTTMD1066A413446
Motornummer: 416976

Vit med blå ram, litet skrapad på vänster sida. TOR slip-on, gelsadel, ensitskuts och litet kolfibergodis på.

Tips mottages med tacksamhet.

/Roland
 
Håller givetvis koll! Som alltid tråkig läsning i den här delen av forumet.
 
Kommit fram till att Triumph är HJÄRNDÖDA som inte har Immobilizer som standard och tycker IF försäkringar borde börja pressa Triumph Sverige att utrusta alla nya hojar med det för att fortsätta försäkra dom!!!!!!!

Jag är helt övertygad om att dem flesta är villiga att betala 2000 kr för en immobilizer istället för att få sin hoj flyttad till Sport+ klassen!!!

Skit skit SKIT!!!
 
Hade du kapell på den? Förjävligt hursom! :(

Naee, kapellet snodde nån annan jävel när den stod på gatan för två veckor sedan... Därför hade jag knölat in hojen framför min bil på föreningens parkering under en buske där den knappt syntes... bara för att få repor i bilen också när de släpade ut hojen mellan min och grannens bil!

Såg också nu att det var många Daytonor som försvunnit - är det nån som bygger upp en samling.....?

Må de svinen ruttna i helvetet :mad: F-n vad sur jag blir...
 
Naee, kapellet snodde nån annan jävel när den stod på gatan för två veckor sedan... Därför hade jag knölat in hojen framför min bil på föreningens parkering under en buske där den knappt syntes... bara för att få repor i bilen också när de släpade ut hojen mellan min och grannens bil!

Såg också nu att det var många Daytonor som försvunnit - är det nån som bygger upp en samling.....?

Må de svinen ruttna i helvetet :mad: F-n vad sur jag blir...


Ja det är ju typiskt. Jag kör både kapell och kedja runt ett stort föremål, haft inte märkt av något än så länge. Hoppas det går fort med försäkringsbolaget etc.
 
Kommit fram till att Triumph är HJÄRNDÖDA som inte har Immobilizer som standard och tycker IF försäkringar borde börja pressa Triumph Sverige att utrusta alla nya hojar med det för att fortsätta försäkra dom!!!!!!!

Jag är helt övertygad om att dem flesta är villiga att betala 2000 kr för en immobilizer istället för att få sin hoj flyttad till Sport+ klassen!!!

Skit skit SKIT!!!

Är det inte en själv som lider mest av dylika funktioner i slutändan, hojen blir stulen och slaktad i alla fall.. eller så får man tillbaks den riktigt skändad och dålig.. :gnissla
 
Undrar också vad dealen är med just daytona..?

Visst, det är en kanonfin hoj.. men det finns ju både betydligt dyrare och mer "eftertraktade" hojar i sportsegmentet..

Dom är väl inte heller tillräckligt vanliga för att det ska finnas någon större marknad på beggade delar?

Så varför just Daytona?
 
Är det inte en själv som lider mest av dylika funktioner i slutändan, hojen blir stulen och slaktad i alla fall.. eller så får man tillbaks den riktigt skändad och dålig.. :gnissla

Sitter du seriöst och argumenterar EMOT Immobilizer? Är det DIN egna hoj så blir det svårare att för ANDRA att använda den utan nyckeln PUNKT! Vilket tror du blir dyrare för försäkringsbolagen att betala ut? reparationer för skador på hojen eller att ersätta beloppet på hela hojen? Och tror inte för fem öre att dem är beredda att ligga ut med pengarna utan detta kommer från egen ficka!

Jag hade hellre låtit någon idiot tippa min hoj än att få den stulen!

Immobilizer tycker jag borde vara lika mycket en självklarhet som att ha blinkers och 2 lås!!!
 
Jo men i verkligheten slaktas de ju och körs antagligen aldrig.

Jo men vi kan väl hålla med om att Daytonan inte hade varit så eftertrackad att sno om den hade haft Immobilizer. För då måste man som sagt plocka isär och slakta hojen... Nu kan man ju i princip bara sätta sig på hojen och nysa på den så startar den!!!!! :huvet:huvet:huvet

Undrar också vad dealen är med just daytona..?

Visst, det är en kanonfin hoj.. men det finns ju både betydligt dyrare och mer "eftertraktade" hojar i sportsegmentet..

Dom är väl inte heller tillräckligt vanliga för att det ska finnas någon större marknad på beggade delar?

Så varför just Daytona?

Jag tror HELT klart att det är för att dom är SÅ enkla att sno jämfört med konkurrenterna. Thats it! Ser inte någon annan anledning...
 
Last edited:
Sitter du seriöst och argumenterar EMOT Immobilizer? Är det DIN egna hoj så blir det svårare att för ANDRA att använda den utan nyckeln PUNKT! Vilket tror du blir dyrare för försäkringsbolagen att betala ut? reparationer för skador på hojen eller att ersätta beloppet på hela hojen? Och tror inte för fem öre att dem är beredda att ligga ut med pengarna utan detta kommer från egen ficka!

Jag hade hellre låtit någon idiot tippa min hoj än att få den stulen!

Immobilizer tycker jag borde vara lika mycket en självklarhet som att ha blinkers och 2 lås!!!


Immobilizer är väl helt okej ifall man också behöver 2 lås, men jag ser ju iofs gärna min hoj bortförd till andra sidan jorden om alternativet är en vurpning eller att den slås i småbitar, som sedan överlämnas till mig.

Nu talar jag lite emot mig själv, men vad jag försöker säga är att jag inte litar ett skvatt på sådana konstruktioner..

Tur att hojen man har härstammar från kritaperioden, så man slipper sådana bekymmer. :tungan
 
Immobilizer är väl helt okej ifall man också behöver 2 lås, men jag ser ju iofs gärna min hoj bortförd till andra sidan jorden om alternativet är en vurpning eller att den slås i småbitar, som sedan överlämnas till mig.

Nu talar jag lite emot mig själv, men vad jag försöker säga är att jag inte litar ett skvatt på sådana konstruktioner..

Tur att hojen man har härstammar från kritaperioden, så man slipper sådana bekymmer. :tungan

Hahaa... Ja jag förstår väl TYP hur du menar. Håller däremot inte med dig helt. Jag är väl rätt säker på att våran Daytona SE förmodligen är i bitar i Polen nu och det glädjer mig väl lite för hade den snurrat här i Sthlm hade jag nog åkt in i fägelse för mordförsök! :S Men förstår du hur surt det här är för polisväsendet och försäkringsbolagen...

Äh jag vet faktiskt inte men jag kan verkligen inte förstå varför Triumph inte hängt på Immobilizer på sina hojar, det är ju inte att alla Daytonor håller till på bana...

Gör om, Gör rätt!
 
Hahaa... Ja jag förstår väl TYP hur du menar. Håller däremot inte med dig helt. Jag är väl rätt säker på att våran Daytona SE förmodligen är i bitar i Polen nu och det glädjer mig väl lite för hade den snurrat här i Sthlm hade jag nog åkt in i fägelse för mordförsök! :S Men förstår du hur surt det här är för polisväsendet och försäkringsbolagen...

Äh jag vet faktiskt inte men jag kan verkligen inte förstå varför Triumph inte hängt på Immobilizer på sina hojar, det är ju inte att alla Daytonor håller till på bana...

Gör om, Gör rätt!

Svårlösligt problem i varje fall, men det ser ut som att det hela snart kan vara på rätt väg, såvida inte rättsväsendet skulle vara tandlöst.

Förmodligen rätt enkelt att komma undan med "fel" hoj i skåpbilen..
..och vips så finns det en "ny" hoj, saluförd på kyrylliska..:död
 
Undrar också vad dealen är med just daytona..?

Visst, det är en kanonfin hoj.. men det finns ju både betydligt dyrare och mer "eftertraktade" hojar i sportsegmentet..

Dom är väl inte heller tillräckligt vanliga för att det ska finnas någon större marknad på beggade delar?

Så varför just Daytona?

Mnjaaa, den är ju som du säger rätt "billig", det finns en del ute men framförallt tror jag de körs och tyvärr vurpas rätt mycket. Många Daytonor på de bandagar jag har varit och när jag letade Daytona för exakt ett år sedan var det ett h-e att hitta en som inte var skrapad och ful.

Så nog fasiken måste det finnas avsättning för delar, motorer mm. Även i Sverige skulle jag tro...
 
Naee, kapellet snodde nån annan jävel när den stod på gatan för två veckor sedan... Därför hade jag knölat in hojen framför min bil på föreningens parkering under en buske där den knappt syntes... bara för att få repor i bilen också när de släpade ut hojen mellan min och grannens bil!

Såg också nu att det var många Daytonor som försvunnit - är det nån som bygger upp en samling.....?

Må de svinen ruttna i helvetet :mad: F-n vad sur jag blir...

Ja men va fan, en till stulen.
Kanske dags å sätta en GPS Tracker på hojen.
http://tariffman.co.uk/Documents/Tariffman Velo Tracker.pdf
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top