Daytona 600

Woland

Ale och grappa framför Bud och sake
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huskvarna
Hoj
På gång!
Efter att ha testsuttit en på mässan är jag nu nästan helt säker på att det är en Triumph Daytona 600 jag ska ha (dock inte den röda färgen som mässhojen hade).

Jag antog att det inte var en helt ovanlig hoj på forumet, men hittar nästan ingenting. Är det bara två personer som kör britt600? Varför isf? Och vad tycker ni som kör dem? Noterar att den ena gått på bana och nu är till salu... Har jag missat något? Att den är marginellt långsammare än sina japanska konkurrenter kan jag leva med, men man vill ju gärna veta om det finns andra saker man missat.

/W
 
955i är jävligt fin, men varken den eller 600:an har väl något att komma med prestandamässigt jämfört med japsarna. De jag har pratat med som haft daytona har dock varit mycket nöjda med hojen som sådan. Det verkar vara fina och pålitliga maskiner.
 
Vet inte mycket om den förutom att den är lite riktigt snygg...

Ta och köp en o häng med oss ut i sommar. :tummenupp
 
Vad jag har hört så ska kvalitéten och reservdelar vara lite sämre än japsarna.
 
Vem fan har designat den? är det BMWs nya designer månne? :zpy :gråta
 
Jag har ägt en tt 600 den var rejält slö och var ingen vidare kvalite. Jag har test kört en daytona 600-03 den är mycket vassare på alla sätt, kändes riktigt racemässig att sitta på. Bra drag också på 10 000 varv men väl klen under 8000 varv. Jag tror att den kan mäta sig med japanerna någorlunda med lite uppdateringar, vet inte vad som har hänt till 04
 
Gustav1 skrev:
Vad jag har hört så ska kvalitéten och reservdelar vara lite sämre än japsarna.

Har haft tre trajor förrut och inte råkat ut för några problem, så det är jag inte rädd för. De hade tydligen problem under mitten av 90-talet, men numera verkar det vara ok.

För övrigt gissar jag att reservdelarna tillverkas i samma fabrik som japanarnas.

/W
 
Jag säljer nu min TT efter 1400 mil (två säsonger) för att testa nåt större tror jag. Har inte riktigt bestämt mig. Det enda jag råkade ut för var oljeläckage (under en långkörning i _snabbt_ tempo) pga en felmonterad packning. Annars har den gått i vått och torrt utan problem. Jag är inte heller orolig för kvaliteten. Köper man nån gammal häck så kanske det är en annan femma.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top