dax igen

Blir det inte lättare så här...?






Hej alla Racers.



Nu har ni chansen att lära er att hantera er motorcykel proffesionellt. I denna kurs kommer ni att lära er det mesta som ingen körskola eller kompis kan lära ut. Det vi menar är att ni kan komma närmare den proffesionella eliten att hantera mc-n.


Knutstorp 17 o 18 juni
Pris 485 eur per nivå o dag

17 juni
nivå 1, 44 platser
nivå 3 , 22 platser

18 juni
nivå 1, 11 platser
nivå 2, 44 platser
nivå 4, 11 platser

Denna kursen är för alla.
Det finns totalt 4 nivåer
Man måste göra nivå ett för att fortsätta till nästa nivå osv..


Kurs Tider.
Tisdag7.00-17.00
Onsdag 7.00-17.00

Detta skall eleverna utföra 5ggr under hela dan
Klass 1: 25 elever börjar i klassrummet. 1 lärare
Klass 2: 25 elever börjar i depån 1 lärare
Klass 3: 25 elever börjar på banan 8 lärare


Klass 1
I klassrummet

NIVÅ 1 NIVÅ 2
Trottel kontroll (gas kontroll) Referenspunkter inträde ock utgång i kurvor
Kurvplanering Spårvalsändring under körning
Styrning genom tryck på styre Hantering av ökad hastighet ur kurvorna
Hur man styr Mc:n med sin vikt Brett synfält under körning
Informationsinsamling vid kurvtagning Skymningspunkter vid körning


Klass 2

Kommer att få hantera motorcykeln praktiskt.

Klass 3

1 lärare kommer att ta hand om eleverna så att de lär sig det de gick igenom i klassrummet på bana.

NI KOMMER ATT DELAS IN I TRE GRUPPER

GRÖN: NYBÖRJARE :Har kört på bana 0-3ggr .............................
GUL GRUPP: MEDEL: Har kört på bana 4-15ggr ...........................
VIT GRUPP SNABBA: Har kört på bana många ggr ........................

Markera vilken grupp ni tror att ni tillhör, ett måste !


Motorcykeln:

Reg. eller Oreg. MC är välkomna.

Var och en ansvarar för att deras motorcykel är i sådant skick att den inte utgör någon fara för vare sig förare eller annan deltagare. OBS. Svensk Bilprovningsintyg gäller ej.
Vi kommer att göra en besiktning av MC på plats.
Fullgott skick betyder: ej oljeläckage, Godkända bromsar, stötdämpare, däck mm.
Besiktning sker.
Besiktningen består av och skall vara utfört innan kursen börjar se till att detta är gjort!
1.Silvertejp på alla glas o plast detaljer: speglar, baklampa, strålkastarna, blinkers.
2.Framgafflarna skall inte läcka olja.
3.Växelpinne sitter fast
4.Däcktrycket
5.Frambromsarna skall fungera
6.Gasrullen skall gå tillbaka lätt både när man svänger höger o vänster.
7.Hantag sitter fast
8. Bromsok sitter fast, behöver inte najas.
9. Fotpinnar o broms-växelpedaler sitter fast
10.Kedjan skall vara normal spänd enligt motorcykelns anvisning.
11.Bra mönster på däck.
12.Ljuddämparna sitter ordentligt fast.
13.Ingen oljeläckage.
14.Kåpdelar sitter fast

DETTA MÅSTE VARA GJORT INNAN NI BLIR GODKÄNDA FÖR ATT NI SKALL FORTSÄTTA KURSEN.


OBS! Original ljuddämpare eller max 95db OBS!

Kläder:

Skinnställ, eller Gore Tex kläder med CE skydd. MC-stövlar, MC-handskar, Ryggskydd. Hjälm, ta med Regnställ om i fall det regnar, hoppas inte, inga defekter får förekomma. Medför automatisk avstängning. ( Ingen silvertejp ) Gäller Mc-n också.

Säkerhet:
Arrangören kommer inte under några som helst omständigheter att tolerera buskörning, varken på bana eller i maskindepån. Personer som ägnar sig åt sådana aktiviteter kommer att stängas av från vidare körning. Högsta tillåtna hastighet i maskindepån är och förblir 20 km/h. KL: 20.00 är det och förblir depå tystnad!

Ansvar:
Deltagande i ovan nämnda utbildning sker på deltagarens egen risk. Arrangören frånsäger sig allt ansvar för uppkomna skador, olycksfall eller dylikt av vad slag det vara månde.



Alla måste tala och förstå ENGELSKA
Ni kommer att få hjälp med tekniska, svar & frågor



Anmälan sker till mitonga racing




Vår hemsida för produkter och kläder. http://www.mitonga-racing.com/

Var och en ansvarar för att deras motorcykel är i sådant skick att det inte utgör någon fara för, vare sig förare eller annan deltagare. Arrangörens tolkning gäller.
Jag är medveten om att all körning sker på egen risk och att Jag själv ansvarar för ev. försäkring på min motorcykel. Mitonga Racing ansvarar inte för ev. skador som kan uppstå vid vurpa eller avåkning på bana således ansvarar Mitonga Racing ej heller för transport till och från bana.
Jag har accepterat och förstått ovanstående text.
 
Hmm, är det vanligt med instruktörer som snackar engelska på bankörningarna eller?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top