Dax för Blodgivning!!

Dawan skrev:
Tjihoooooooooooooooooo! Det är ju världsrekord!!!!!!!!!!!!. 2:59 är ju en helt sjuk och oslagbar tid. Är det säkert, skojar du inte nu? Finns det bevis? Hur kändes det? Var stack dom dig? gjorde du något speciellt innan, under eller efter blodgivningen? ja, efter är väl skitsamma. Komigen berätta.

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Aja jag tog inte tid men nog gick det fort...
Brukar göra det precis som Tinatjejen påpekar.

(Tinatjejen... Tona ner det där så folk inte får klart för sig hur du vet det... :7peta )

Last edited:
TinaTjejen skrev:
Duchess är inte bortskämd hon :hihi

Klockren kommentar... TEN aaaaaand OUT! :2cool

Edit: Vad är förresten "grejen" med att kunna ge snabbt? Det tyder väl bara på högt blodtryck? = inte SÅ bra. Jag vet inte om de använder olika grova nålar? Eller är det "one size fits all"?
Har f.ö aldrig känt yrsel efter en tappning. Vad kan det bero på?

Last edited:
Tyder det verkligen på högt blodtryck? Jag har lite högt blodtryck men det tar tiiid för blodet att komma ut när jag lämnar.

Jag har hört att det där med yrsel oftast är psykiskt (aj.. det kommer jag väl få skit för att jag skrev) men å andra sidan står det på blodcentralens hemsida att blodtrycket kan sjunka något precis efter så det är väl isåfall därför som vissa känner yrsel¨.

Fråga nästa gång du är där vetja!

Dr.Bike skrev:
Edit: Vad är förresten "grejen" med att kunna ge snabbt? Det tyder väl bara på högt blodtryck? = inte SÅ bra. Jag vet inte om de använder olika grova nålar? Eller är det "one size fits all"?

Sb skrev:
Tyder det verkligen på högt blodtryck? Jag har lite högt blodtryck men det tar tiiid för blodet att komma ut när jag lämnar.

Jag har hört att det där med yrsel oftast är psykiskt (aj.. det kommer jag väl få skit för att jag skrev) men å andra sidan står det på blodcentralens hemsida att blodtrycket kan sjunka något precis efter så det är väl isåfall därför som vissa känner yrsel¨.

Fråga nästa gång du är där vetja!

Ja jag vet alltså inte, men antar att som om när trycket är högt i en vattenslang så rinner det ju fortare...
Yrseln har jag oxå hört at den kan vara psykiskt betingad. Men hur det än är med det så är den ju äkta! :)
Vet ju själv hur yr man blir ibland då man reser sig oförsiktigt.

Dr.Bike skrev:
Jag inbillar mig att 9 timmars abetsdag och lunch vid 11 och sen tömning vid 18-19tiden gjorde sitt, för min del.

*skylla på* :rolleyes:

TinaTjejen skrev:
Jag inbillar mig att 9 timmars abetsdag och lunch vid 11 och sen tömning vid 18-19tiden gjorde sitt, för min del.

*skylla på* :rolleyes:

Ja herregud ja! Så där får du inte hålla på! Det där blir man ju yr av UTAN tappning! (för jag antar att du menade att du inte åt nåt efter 11...*hu*)

Det fina med blodbussen är att de håller en kvar överdrivet länge, vilket blir en smygrast, äppeljuice + de goda hårdmackorna med den där ostmassan emellan :lol samt läsning av senaste teknikens värld!
Kan det bli bättre!? :tummenupp

Dawan skrev:
Du hade säkert "planeringstid" den dagen?
(= sitta och zappa teve)
:blah

Dr.Bike skrev:
Ja herregud ja! Så där får du inte hålla på! Det där blir man ju yr av UTAN tappning! (för jag antar att du menade att du inte åt nåt efter 11...*hu*)

Det fina med blodbussen är att de håller en kvar överdrivet länge, vilket blir en smygrast, äppeljuice + de goda hårdmackorna med den där ostmassan emellan :lol samt läsning av senaste teknikens värld!
Kan det bli bättre!? :tummenupp
Blodbuss? Det låter nästan lite äckligt.. :hihi

Jag tänkte mest att det räckte nog med macka å lite så innan tappning, men den skulle jag väl ha ätit nån timme innan tappningen då kanske :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman