Dax att förkovra sig kanske!?

Thunder skrev:
Det blev en liten justering under dagen, efter att SMC ringde mig och gjorde lite koll så blir det blå grupp men samma dag. Tycker det var kalas att de ringde när dom tyckte att erfarenhet och kunskap kanske skulle passa i en annan grupp än den man själv valt. Hoppas nu bara att man lärt sig så mycket genom åren att allt klaffar. :)

Eftersom detta är en utbildning vill vi försöka se till att förutsättningarna för inlärning är bästa tänkbara!

Det är naturligtvis svårt för oss att göra oss en uppfattning om vilken grupp som passar var och en bäst och ännu svårare är det naturligtvis för deltagare som aldrig gått liknande utbildning (i andra län).

Förhoppningsvis är vår bedömning till hjälp för Er deltagare vlket är syftet med att vi tittar över anmälningarna.

Väl mött på vägar och banor i sommar!
// Niklas

Thunder skrev:
Då var det klart!!! :yoparty

Är det någon som har en dB-mätare?
Jag har besiktigat hojen med slipon på och det gick igenom, borde jag inte klara 95 dB kravet på Falken då? :confused:

Vore ju surt om man inte fick köra för att man väsnas. :fatta!

Jag var i Falkenberg två gånger förra säsongen. Första gången med Telco slipon, fick åka hem igen. Mättes upp till 103 dB tror jag det var. Veckan efter åkte jag dit med original ljuddämparen och fick köra.

Har anmält mig 17/6 gul grupp.

freewe skrev:
Jag var i Falkenberg två gånger förra säsongen. Första gången med Telco slipon, fick åka hem igen. Mättes upp till 103 dB tror jag det var. Veckan efter åkte jag dit med original ljuddämparen och fick köra.

Har anmält mig 17/6 gul grupp.

Attans, jag har ju inget original att byta till.
Jag måste bara få mätt ljudet nu känns det som. :mad:

17/6 är nu fullbokad i grön grupp och endast ett fåtal platser kvar i gul och blå grupp. Röd grupp finns platser kvar i men frågan är hur länge till efter att "Gulingen" kommer ut?

1/7 är fullbokad i grön grupp, gul grupp finns ett fåtal platser kvar. Blå grupp är halvfull och i röd grupp finns platser kvar!

Först till kvarn gäller...

Mvh!
// Niklas

Hur går det till med bensin å så....det kommer ju gå åt en del? :va
Bara å åka till bensinmacken vid avfarten från motorvägen?!

Rasorblade skrev:
Hur går det till med bensin å så....det kommer ju gå åt en del? :va
Bara å åka till bensinmacken vid avfarten från motorvägen?!

Eller så tar du med dig en extra dunk som du toppar upp med under dagen!

Det är inte så lång tid ni har lunch, dagen är ganska fullbokad, så kom med full tank!

Total körsträcka brukar ligga mellan 10 - 14 mil på en sådan här utbildningsdag. Så även de hojar med minst tank borde klara sig om man har full tank från start på morgonen.

KAN finnas vissa hojar som INTE gör det så vi har funderingar på att ha några extra dunkar med bensin till försäljning men inget är klart så räkna med att ni måste ombesörja bensinfrågan själv. Löser vi bensinfrågan så är det ett plus och nu kommer i så fall att få reda på det i samband med det utskick som går iväg senast 3 veckor innan kursstart!

Mvh!
// Niklas

Avarage skrev:
Eller så tar du med dig en extra dunk som du toppar upp med under dagen!

Det är inte så lång tid ni har lunch, dagen är ganska fullbokad, så kom med full tank!

Total körsträcka brukar ligga mellan 10 - 14 mil på en sådan här utbildningsdag. Så även de hojar med minst tank borde klara sig om man har full tank från start på morgonen.

KAN finnas vissa hojar som INTE gör det så vi har funderingar på att ha några extra dunkar med bensin till försäljning men inget är klart så räkna med att ni måste ombesörja bensinfrågan själv. Löser vi bensinfrågan så är det ett plus och nu kommer i så fall att få reda på det i samband med det utskick som går iväg senast 3 veckor innan kursstart!

Mvh!
// Niklas
En annan har ju bara 9-liters tank... :D

Funderar på att anmäla mig. 2 frågorr

1. Vad är det billigare försäkring man kunde få som jag läste snabbt nånstans.

2. vilka kör i röd respektive blå grupp? är det renodlade race-hojar o b-förare lr i röd grupp och hobby-banåkare som kört en del bana men ändå åker gata i blå-grupp??

Alex 6R skrev:
Funderar på att anmäla mig. 2 frågorr

1. Vad är det billigare försäkring man kunde få som jag läste snabbt nånstans.

2. vilka kör i röd respektive blå grupp? är det renodlade race-hojar o b-förare lr i röd grupp och hobby-banåkare som kört en del bana men ändå åker gata i blå-grupp??

1. Folksam introducerar ju sin SMC-försäkring. Läs här , eller kolla på Folksams hemsida .

2. Kursen är inte avsedd för de som rejsar. Du skall köra i blå eller röd grupp (jag tycker du skall välja röd), kolla här för gruppbeskrivning.

/Marcus

Marcus skrev:
1. Folksam introducerar ju sin SMC-försäkring. Läs här , eller kolla på Folksams hemsida .

2. Kursen är inte avsedd för de som rejsar. Du skall köra i blå eller röd grupp (jag tycker du skall välja röd), kolla här för gruppbeskrivning.

/Marcus

Fan Mackan har du vaknat ska du köra med mej i röd grupp lr :)

Japp nu e jag o Samuel anmälda till Falken 17 Juni, röd grupp båda två. Hoppas det blir rätt grupp, man vill ju få ut så mycket som möjligt av denna dag. Samuel vet ju hur skyddsdäcken på baksidan av Falken känns, så han kan ju förklara lite innan ;)

Alex 6R skrev:
Japp nu e jag o Samuel anmälda till Falken 17 Juni, röd grupp båda två. Hoppas det blir rätt grupp, man vill ju få ut så mycket som möjligt av denna dag. Samuel vet ju hur skyddsdäcken på baksidan av Falken känns, så han kan ju förklara lite innan ;)

Har samuel kvar sin SF lr gick ju iaf bra snabbt i sommras med den på falken blir kul i röd grupp man får se till att ha friska däck bara en hel dag på falken i snabb grupp är inte snällt mot däcken :3freak

nää det e ju det..

jag hoppas mina bankörda däck håller hela dagen!!

ja han kar kvar den.. men den behöver omplåstring så att säga... efter marksyningen sist på falken i höstas

Yes, jag kommer och bjuder på show;) Det blir några timmar i garaget först bara. Enligt funktionärerna som hämtade hojen var jag den första som lyckats få hojen förbi gruset och ÖVER däcksbarriären så det gick rätt fort asså:) Får hoppas våren är här snart oxå. Det spritter i wheelietarmen....ehm :3freak

Med tanke på att man har den sunkigaste avataren någonsin så kanske följande fråga är på sin plats:

Brukar det finnas duktiga (eller medelmåttiga) grabbar/tjejer som fotar vid dessa tillfällen. :confused: Hade ju varit grymt om man nu råkar göra ett bra åk, att det var förevigat.

Annars får man väl mordhota någon ointresserad polare med kamera och placera honom i någon bra kurva. :hihi

Samuel skrev:
Yes, jag kommer och bjuder på show;) Det blir några timmar i garaget först bara. Enligt funktionärerna som hämtade hojen var jag den första som lyckats få hojen förbi gruset och ÖVER däcksbarriären så det gick rätt fort asså:) Får hoppas våren är här snart oxå. Det spritter i wheelietarmen....ehm :3freak

fan va jag den enda som höll mej på hjulen där i sommras lr får gasa mera..va visseligen nära att Highside några ggr men skyller på r6:an ;)

Alex 6R skrev:
nää det e ju det..

jag hoppas mina bankörda däck håller hela dagen!!

ja han kar kvar den.. men den behöver omplåstring så att säga... efter marksyningen sist på falken i höstas

jag har några slicks liggande som är friska om du vill ha för den dagen så fixar vi det

Gottis skrev:
fan va jag den enda som höll mej på hjulen där i sommras lr får gasa mera..va visseligen nära att Highside några ggr men skyller på r6:an ;)

jag har några slicks liggande som är friska om du vill ha för den dagen så fixar vi det

Äääähhmmmm! :felämne

Vad gäller fotografering har vi ännu inte frågat men kontakter är tänkta att tas sedan om han vill och hinner är en helt annan fråga. Kunskapen är det absolut inget fel på (fd. frilansande professionell fotograf).

Nu är ju bilder naturligtvis väldigt kul att ha men det är på långa vägar prio 1 för dagen! Fast det vet ni väl redan! :tummenupp

Att ha kul och komma dit med öppet sinne mottaglig för ev. ny information DET är prio 1.

Om bara den här förb... vintern kunde släppa taget någon gång! :4skrika

Mvh!
// Niklas

Gottis skrev:

Tackar för det!! det låter bra.. man vet aldrig hur däcken ser ut.

hur ska du ta dig ner? åka hojen lr släp? Jag o Samuel funderar på släp som vanligt, det lönade sig sist så att säga :D

Alex

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...