Datum & platser klart för fortbildning 2007, SMC Väst

Kurssidan är nu öppen!

Äntligen, som Gert Fylking säger!

Vår anmälningssida är nu tillräckligt klar för att ni skall kunna gå in och läsa om kurserna mm. (se länk nedan) Som lovat tidigare kommer vi att öppna möjligheten tll att boka kurser först kl. 16:00 idag.

Innan ni kan boka plats krävs dock att ni registrerar er vilket ni gör genom att klicka på knappen [Ny användare] högst upp på startsidan och därefter fylla i uppgifterna vi behöver (e-postadress krävs).

När uppgifterna är ifyllda trycker ni på knappen [Spara] nere till höger.

För att kunna logga in krävs sedan att ni går tillbaks till startsidan och skriver in angiven e-postadress samt det lösenord som ni använt.

OBS! Dvs. ni måste logga ut direkt efter att ni har registrerat er (liten bugg) och logga in på nytt igen för att det skall fungera! Detta gäller dock enbart i direkt anslutning till registrering av ny användare.

Spara dessa uppgifter för framtiden eftersom de krävs för att ni skall kunna boka platser på våra kurser även nästa år och framåt.

Knapparna i tabellen [Boka Kurs] är fn. avaktiverade men kommer att, som tidigare utlovat, aktiveras 16:00 piiiiip ;)

Länken till kurssidan är: http://www.smcvast.com/

Mvh!
// Niklas

Last edited:
Äntligen, som Gert Fylking säger!

Vår anmälningssida är nu tillräckligt klar för att ni skall kunna gå in och läsa om kurserna mm. (se länk nedan) Som lovat tidigare kommer vi att öppna möjligheten tll att boka kurser först kl. 16:00 idag.

Innan ni kan boka plats krävs dock att ni registrerar er vilket ni gör genom att klicka på knappen [Ny användare] högst upp på startsidan och därefter fylla i uppgifterna vi behöver (e-postadress krävs).

När uppgifterna är ifyllda trycker ni på knappen [Spara] nere till höger.

För att kunna logga in krävs sedan att ni går tillbaks till startsidan och skriver in angiven e-postadress samt det lösenord som ni använt.

Spara dessa uppgifter för framtiden eftersom de krävs för att ni skall kunna boka platser på våra kurser även nästa år och framåt.

Knapparna i tabellen [Boka Kurs] är fn. avaktiverade men kommer att, som tidigare utlovat, aktiveras 16:00 piiiiip ;)

Länken till kurssidan är: http://www.smcvast.com/

Mvh!
// Niklas

Nu är det bara att hoppas på att anmälan har fungerat. 30/4 BKK och Sporthoj den 16/6 om jag har gjort rätt. Men det vette f-n.:)

/Patrick

Japp då har man anmält sig till SHK 16/6.. längtar att få prova bana

Bokat & betalt :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gul grupp för övrigt SHK, e ni andra fartkungar eller vilken grupp??

Last edited:
Samma grupp som förra året.:va

Har du övat på det vi lärde ut och känner att du har utvecklats alt. att din körning känns bättre (hmm :va ) välj gruppen "över"!

Körde du i grön grupp förra året pröva gul i år osv.!

Väl mött i sommar (satans snö!:huvet)
// Niklas

Funkar inte argh:huvet nu funka det anmäld till Bkk 2 och sporthoj Röd grupp:yoparty

Last edited:
Blå grupp 16 juni. Känner mig sugen som F*N!!

Vi ses där:hej

Falken 16 Juni

Anmält och betalt.
Gul grupp för min del.
Ska bli riktigt kul.

Funkar inte argh:huvet nu funka det anmäld till Bkk 2 och sporthoj Röd grupp:yoparty

Hmm, tyvärr har vi en liten bugg som innebär att man måste logga ut efter att ha registrerat sig. När man därefter loggar in funkar alltihop som det skall och man kan anmäla sig! :tummenupp

Dvs. detta problem dyker "bara" upp i samband med registrering dvs. första gången.

Mvh!
// Niklas

16 Juni

Ändrade till Gul grupp. Det gäller att känna sina begränsningar :tummenupp

Anmäld i Gul grupp :tummenupp
(Kan det vara rätt grupp för mig? Gottis?) :confused:

svårt att avgöra har inet kört så mycket med dej men jag tror nog Gul lr Blå blir bra...det går att flytta runt lite också när vi väl är där :tummenupp

...det går att flytta runt lite också när vi väl är där :tummenupp

Det avgör resp. huvudinstruktör i den "mottagande gruppen" i sammråd med deltagaren.

Vi garanterar INTE att det går att flytta en deltagare "bara" för att han/hon anser att tempot är för långsamt. Däremot kommer vi heller inte se till att ni deltagare eller vi instruktörer utsätts för högre risker än vad som anses normalt (vilket är väldigt små) vilket alltså KAN vara skäl till att flytta en deltagare!

Om du (inte dig Gottis utan din kompis menar jag nu) har svårt att välja beror det i så fall på att våra gruppbeskrivningar inte är tillräckligt bra. Kontakta då oss så kan vi diskutera igenom det och förhoppningsvis ge dig "mera kött på benen" så att du kan försöka välja så "rätt" grupp som möjligt redan från början.

På våra kurser tränar var och en utefter egen förmåga oavsett andra deltagares förmåga i sama grupp. Och vi kommer att se till att ni inte kör på ett sådant sätt att det blir onödiga risker för oss och er (en av de viktigare uppgifterna vi har ute på banan). Samtidigt är ni (och vi) där för att vi tycker detta är så in i h..vete kul och primära målet med dagen är att ni skall åka därifrån och haft...kul! :tummenupp

En svår balansgång, men om man skall sammanfatt det i en mening får det väl bli att "ni skall ha kul på ett säkert sätt". :tummenupp

Hmm, har jag satt "griller i huvudet" på någon nu!? :va Hoppas inte det!

Hör av er i så fall så reder vi ut ev. frågetecken!

Väl mött på banorna i sommar!
// Niklas

Hojen går som en potta skit med orginal :huvet

Isåfall måste jag koppla ur PC oxå:mad:

Jag höll på och velade en massa förra året med att hitta en dB mätare. Det slutade med att jag lånade en Nokia-telefon (den ruggade varianten har en dB mätare i sig). Dock kändes det ändå inte helt stabilt. Skall ju mätas vid vägkant när man kör förbi i hög hastighet.
Man kan ju testa att mäta vid stillastående 1,5 meter 45 grader bakom pipan oxå, men det är inte säkert att det blir rätt ändå.
Slutligen valde jag att ändå sätta på original då jag kände att jag inte ville bli avplockad, och mista 1000 spänn, på grund av en sådan liten detalj.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8