Datum & platser klart för fortbildning 2007, SMC Väst

Med slicks, spännande, måste det blivit många melandri sladdar med en hand ur kurvorna och :yoparty med den andra då.. :)

Säkerligen, men inte rekommendabelt om man vill ha "svarta sidan neråt" hela tiden! Men det gick ju som tur var bra för Gottis! :tummenupp

Vad låg priserna förra året på bkk och nu sporthojskursen?

1000 kr/utbildningsdag. Och det ser ut som om det kommer att "landa" på ung. samma pengar även i år +- någon hundralapp.

Räkna med 1100 kr/kursdag så blir du inte besviken om vi måste ta 1000 kr i stället! :tummenupp

Vi jobbar med siktet inställt på att göra kurserna så billiga som möjligt för Er som deltagare, vi vill ju att ni skall kunna komma på dem (dvs. ha råd). Samtidigt är vi begränsade i våra arbetsresurser vilket ibland kräver en något dyrare lösning än vad som annars skulle vara möjligt. Och målsättningen, rent ekonomisk, med en utbildningsdag är att generera ett litet plus på "sista raden" så att vi kan vidareutveckla utbildningsverksamheten vilket gagnar er som deltagare.

Nåväl, nog om ekonomisk "skitsnack"!:D

Svaret är kort och gott:
- Ca. 1000 kr/utbildningstillfälle

Väl mött på banorna i sommar!
// Niklas

Kl. 16:00 nu på söndag (25/2) öppnar bokningen!

Hej!

Om inget oförutsett inträffar släpper vi länken till bokning av årets kurser nu på söndag (25/2) kl. 16:00. Länken kommer att läggas in i denna tråden som ett separat svar.

Om vi får problem som gör att vi måste skjuta lite på tiden/datumet informerar jag om det här också kl. 16:00 (plus/minus några minuter). Om inte uppkopplingen mot internet kraschar förståss! ;)

Så håll ögonen öppna så ses vi förhoppningsvis på banorna i sommar!

Edit: Fel datum hade "smugit sig in" i texten. Rätt datum skall vara 25/2 dvs. FEBRUARI och inget annat!:huvet

Mvh!
// Niklas

Last edited:
Lagom till jul blev vi klara med datum och platser för våra fortbildningar 2007. Tyvärr är vi dock inte klara med anmälningsförfarandet men hoppas på att ha det klart till slutet januari/början februari (håll ögonen öppna här för info.). Men för er som gillar att ligga långt fram i planeringen kan ni ju om inte annat boka in datumen i er personliga kalender, bra va!? :)

Vi (SMC Väst) kommer alltså att köra BKK Steg 1 & steg 2 samt en sporthojskurs under 2007 enl. följande datum/platser:

22/4 - BKK Steg 1 - Kinnekulle ring
30/4 - BKK Steg 1 - Kinnekulle ring
16/6 - Sporthojskurs - Falkenbergs motorbana
11/8 - BKK Steg 2 - Falkenbergs motorbana

Kravet vi har, är inte nedsatt på pränt än men jag ger en kort vink om det här och nu, på BKK Steg 2 är att man har genomfört BKK Steg 1 eller liknande utbildning (ex. Sporthojskurs). Inte nödvändigtvis i SMC Väst´s regi, det går lika bra om man gått dessa kurser på annan plats för andra län.

Vad gäller sporthojskursen är den, av namnet att dömma, vigd för...rätt sporthojar. Vad är då en sporthoj??? Tja, vi får väl anledning att precisera oss lite närmare längre fram, när vi firat jul och blivit runda om magen misstänker jag. Men tills vidare kan du/ni väl själva fundera och försöka komma fram till om just DIN hoj är en sporthoj. Ett litet (H)Jultips...GW med sidovagn och släp platsar inte på denna kursen! ;) De är bra (bäst) på annat men inte just denna dagen (16/6 på Falkenbergs motorbana), hepp, :)

Edit: Stavfel

God (H)Jul och Gott Nytt År önskar:
Niklas/Micke & Peter

Måste bara fråga, är BKK = Broms o Kurv Kurs ? Var med förra året och var ganska possitivt överaskad över vad det var. Så skall jag sattsa på sporthojskursen i år då ? Är ju inte en racerförare direkt.

Gottis, du vet hur illa jag kör, skall jag ta BKK igen eller "sporthoj" ????

/Knut.

PS. Ölen smakar bra i Tokyo....... DS :tummenupp

Måste bara fråga, är BKK = Broms o Kurv Kurs ? Var med förra året och var ganska possitivt överaskad över vad det var. Så skall jag sattsa på sporthojskursen i år då ? Är ju inte en racerförare direkt.

Gottis, du vet hur illa jag kör, skall jag ta BKK igen eller "sporthoj" ????

/Knut.

PS. Ölen smakar bra i Tokyo....... DS :tummenupp

Jag ska ge min syn på skillnaden mellan Sporthojs kursen och BKK

i sporthojskursen så inriktar vi mer på sportigkörning men tempot kommer inte va högre än i blå och röd grupp i BKK tempot är ännu bara en fingervisning.allt sker med deltagarnas tempo vi sätter inte det :)

I sporthojs kursen kommer mycket va likt men vi kommer att koncenterar oss mer på sittställning och hur blicken funkar och vissmån mer koncenterad snabbstyrning det som en sporthoj är gjord för, samt gå in mer på hur fjädringen funkar och vad den har för betydelse

jag tycker du bestämmer själv men jag ser dig gärna på Sporthojs kursen :tummenupp

Last edited:
Jag ska ge min syn på skillnaden mellan Sporthojs kursen och BKK

i sporthojskursen så inriktar vi mer på sportigkörning men tempot kommer inte va högre än i blå och röd grupp i BKK tempot är ännu bara en fingervisning.allt sker med deltagarnas tempo vi sätter inte det :)

I sporthojs kursen kommer mycket va likt men vi kommer att koncenterar oss mer på sittställning och hur blicken funkar och vissmån mer koncenterad snabbstyrning det som en sporthoj är gjord för, samt gå in mer på hur fjädringen funkar och vad den har för betydelse

jag tycker du bestämmer själv men jag ser dig gärna på Sporthojs kursen :tummenupp

OK Gottis, då var det lättare, det blir sporthojskursen, om jag bara kommer upp på hojen..... Är ju inte 22 år direkt........ :arsele

Anmäler mig till helgen, och hoppas att bättre halvan hänger med också.

CU..................Patrick :D

OK Gottis, då var det lättare, det blir sporthojskursen, om jag bara kommer upp på hojen..... Är ju inte 22 år direkt........ :arsele

Anmäler mig till helgen, och hoppas att bättre halvan hänger med också.

CU..................Patrick :D

Hälsa maria så syns vi i sommar :yoparty

va fan jag bli 26 nu sista året på 600 har jag lovat mej själv sen blir jag gammal och långsam då blri det 1000 samma tider men slipper gasa lika mycket :D :D

Mer detaljer om vad kurserna innehåller och upplägg finns att läsa på anmälningssidorna. Så när väl länken läggs ut kan ni läsa mer innan ni bokar!

Mvh!
// Niklas

Hälsa maria så syns vi i sommar :yoparty

va fan jag bli 26 nu sista året på 600 har jag lovat mej själv sen blir jag gammal och långsam då blri det 1000 samma tider men slipper gasa lika mycket :D :D

Litar på dig Gottis, även om jag var nära att åka hem efter första passet på BKK förr året. (gick inte direkt fort i min grupp) men va fan.... Bara tid och pengar. Och det har man ju gott om...inte........Får väl ta bägge kurserna då..:D Kan jag inte få vara instruktör och slippa betala....??? Jag måste vara perfekt för SMC...Gammal toringåkare som kör lugnt och fint på parad.

Nu skall jag i säng. Lite berusad, vi köpte en fabrik här i förrgår....:yoparty

/P

Litar på dig Gottis, även om jag var nära att åka hem efter första passet på BKK förr året. (gick inte direkt fort i min grupp) men va fan.... Bara tid och pengar. Och det har man ju gott om...inte........Får väl ta bägge kurserna då..:D Kan jag inte få vara instruktör och slippa betala....??? Jag måste vara perfekt för SMC...Gammal toringåkare som kör lugnt och fint på parad.

Nu skall jag i säng. Lite berusad, vi köpte en fabrik här i förrgår....:yoparty

/P

misstänkte att det va därför du va i japan

vilken grupp va du i förra året :va du va inte i min va

misstänkte att det va därför du va i japan

vilken grupp va du i förra året :va du va inte i min va

Nä, var i gruppen ovanför ( vilket j-a ord va.... skall nog sluta med efterferst nu........) Vad det nu hette. Maria körde i din grupp. Men jag föredrog att hålla mig till touringgruppen. Men om sanning skall fram ( vilket jag inte tycker om ) så var min grupp väldigt kul efter lunch. Don Q och Stockagård gjorde min dag. Grymma grabbar. Men det gick inte så fort i alla fall. Och då kör jag endå touringhoj. Men skam det som ger sig, Gubbarna skall vinna.... :D
Länge leve . (kör i från mig om ni kan, på min gubbhoj................) :yoparty

/P

Nä, var i gruppen ovanför ( vilket j-a ord va.... skall nog sluta med efterferst nu........) Vad det nu hette. Maria körde i din grupp. Men jag föredrog att hålla mig till touringgruppen. Men om sanning skall fram ( vilket jag inte tycker om ) så var min grupp väldigt kul efter lunch. Don Q och Stockagård gjorde min dag. Grymma grabbar. Men det gick inte så fort i alla fall. Och då kör jag endå touringhoj. Men skam det som ger sig, Gubbarna skall vinna.... :D
Länge leve . (kör i från mig om ni kan, på min gubbhoj................) :yoparty

/P

Tog du med dig något, i fråga om kunskap, från kursen eller var allt bara "gammal skåpmat"?

Mvh!
// Niklas

/P

Touringgruppen?? Vilken var det? :va Den snabbaste eller:va för jag menar, din R1:a är väl inte speciellt touring:D

/P

gubben lilla nu har det blivit för mycket sake för dej :D :D

Har bokningen öppnat tidigt, eller kommer det komma fler tider?? jag råkade nog boka in mig på kinnekulle den 2e juli.
Hoppas det är avbokningsbart, för jag fattade nog inte allt på vägen:näsblod

Vad innebär nivå 1-4?
den jag gick 1/7 på falkenberg förra sommaren vet jag inte vad det var för nivå på. (men ja sa till folksam att det var nivå 2:) )

:tummenupp Vilken grymtjävlabra premie jag fick då:yoparty

Nån som har har svaren till mig:confused: :confused:

Har bokningen öppnat tidigt, eller kommer det komma fler tider?? jag råkade nog boka in mig på kinnekulle den 2e juli.
Hoppas det är avbokningsbart, för jag fattade nog inte allt på vägen:näsblod

Vad innebär nivå 1-4?
den jag gick 1/7 på falkenberg förra sommaren vet jag inte vad det var för nivå på. (men ja sa till folksam att det var nivå 2:) )

:tummenupp Vilken grymtjävlabra premie jag fick då:yoparty

Nån som har har svaren till mig:confused: :confused:

Hej!

Låter som du har varit inne på SMC Skånes hemsida för vi har inte lagt ut länken till vår anmälningssida än (jag kommer att göra så i morgon (senast kl. 16:00) om allt går som planerat). Så först kl. 16:00 i morgon kommer det att vara möjligt att anmäla sig till våra kurser i SMC Väst 2007.

Vad gäller förra årets BKK 1/7 så var det steg 1. Vi kommer/har dock gjort om lite i kursinnehållen till i år (läs mer på länken som kommer i morgon) så vissa moment ligger i BKK Steg 2 som låg i steg 1 förra året.

Vad gäller försäkringen hos Folksam spelar detta dock mindre roll. Vad de bryr sig om är om kursen du gick/går är att beteckna som [avancerad] eller ej. Och ALLA BKK (oavsett nivå) OCH Sporthojskurserna ÄR sk. avancerade kurser!

Vad gäller avanmälan till den kurs du HAR anmält sig till är det garanterat inga problem, speciellt inte om det är till SMC Skåne du har anmält dig till. De fyller ju sina kurser snabbare än vad jag hinner byta kalsonger! :D

// Niklas

Hej!

Låter som du har varit inne på SMC Skånes hemsida för vi har inte lagt ut länken till vår anmälningssida än (jag kommer att göra så i morgon (senast kl. 16:00) om allt går som planerat). Så först kl. 16:00 i morgon kommer det att vara möjligt att anmäla sig till våra kurser i SMC Väst 2007.

Vad gäller förra årets BKK 1/7 så var det steg 1. Vi kommer/har dock gjort om lite i kursinnehållen till i år (läs mer på länken som kommer i morgon) så vissa moment ligger i BKK Steg 2 som låg i steg 1 förra året.

Vad gäller försäkringen hos Folksam spelar detta dock mindre roll. Vad de bryr sig om är om kursen du gick/går är att beteckna som [avancerad] eller ej. Och ALLA BKK (oavsett nivå) OCH Sporthojskurserna ÄR sk. avancerade kurser!

Vad gäller avanmälan till den kurs du HAR anmält sig till är det garanterat inga problem, speciellt inte om det är till SMC Skåne du har anmält dig till. De fyller ju sina kurser snabbare än vad jag hinner byta kalsonger! :D

// Niklas

Tack för snabbt svar.
Då drar ja iväg ett mejl till skåningarna och väntar med spännning till imon...

Så nice, då blir det nog att köra sporthojskurs på falkenberg då.

Kommer det stå regler om försäkringar osv? Det borde väl räcka med en vanlig trafikförsäkring som de flesta bolag har?
/M

Så nice, då blir det nog att köra sporthojskurs på falkenberg då.

Kommer det stå regler om försäkringar osv? Det borde väl räcka med en vanlig trafikförsäkring som de flesta bolag har?
/M

alla försäkringar är godkänna på SMC:s kurser :tummenupp :tummenupp

HOJEN MÅSTE VA FÖRSÄKRAD äevn om det är en RACEHOJ

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...