Datum & platser klart för fortbildning 2007, SMC Väst

Finns det någon klass för beginners som mig på Sporthojsdagen? Jag och kamraten har övat svänga och knäskrap i många stycken mil nu med pucken på skinnstället LYSER fortfarande gult. Har väl iofs tänkt byta till svarta innan jag visar upp mig på bana för att inte blända mina mottrafikanter...

Sporthojskursen har precis som de andra kurserna olika grupper för olika hastigheter/erfarenhet så det är bara att anmäla sig! Det är aldrig vi instruktörer som sätter tempot, det är ni deltagare!

Välkommen!

Hoppas på att kunna vara med på så många som möjligt, aldrig provat bana innan..
Hur är det med ljudet, brukar ett slip-on klara sig?

Hoppas på att kunna vara med på så många som möjligt, aldrig provat bana innan..
Hur är det med ljudet, brukar ett slip-on klara sig?

Kommer att va 93 Db på rakan vid en mät punkt det klarar man om man släpper gasen på rakan precis som vi gjorde förra året men orginal är att rekommendera annars och om man inte har orginal så finns det DB-killers att köpa bla på www.E-racing.se lr hos återförsäljare för det system man har :)

kommer att bli hårdare med ljud kraven även på kvällskörningarna 2007 med

Vart anmäler man sig?:va
Tänkte anmäla mig på någon sensommar/höstkurs..

Kommer att va 93 Db på rakan vid en mät punkt det klarar man om man släpper gasen på rakan precis som vi gjorde förra året men orginal är att rekommendera annars och om man inte har orginal så finns det DB-killers att köpa bla på www.E-racing.se lr hos återförsäljare för det system man har :)

kommer att bli hårdare med ljud kraven även på kvällskörningarna 2007 med

Mmm ok, får se vad det blir då, aldrig haft på orginal burken, kanske kunde va kul eller inte

Hej i vintermörkret! ;)

Vill bara informera er om att vi jobbar febrilt på att få till anmälningen via web. Fn. jagar vi (för oss) rätt web-hotell där vi kan lägga den application vi skall köpa in. Så fort det är klart kommer vi att installera anmälningssidorna och databasen så ni kan börja anmäla er. Målet är att ha det klart i slutet av januari eller senast under första hälften av februari. Så håll ut, vi är på G! ;)

När det är klart kommer vi att lägga upp en länk i denna tråden så om ni håller koll på denna tråden emellanåt så missar ni inte tillfället!

Mvh!
// Niklas

Hej i vintermörkret! ;)

Vill bara informera er om att vi jobbar febrilt på att få till anmälningen via web. Fn. jagar vi (för oss) rätt web-hotell där vi kan lägga den application vi skall köpa in. Så fort det är klart kommer vi att installera anmälningssidorna och databasen så ni kan börja anmäla er. Målet är att ha det klart i slutet av januari eller senast under första hälften av februari. Så håll ut, vi är på G! ;)

När det är klart kommer vi att lägga upp en länk i denna tråden så om ni håller koll på denna tråden emellanåt så missar ni inte tillfället!

Mvh!
// Niklas

NICE!!! :yoparty

Ja precis, nej nej vill inte ha nått hål i den allt handlar ju om hur man/det ser ut ju :rolleyes:, kör man inte bäst får man va lite posör istället

Plastic Padding och lite färg så ser det fiiin fiiiiint ut igen! Som nytt! :D :tummenupp

// Niklas

Ja precis, nej nej vill inte ha nått hål i den allt handlar ju om hur man/det ser ut ju :rolleyes:, kör man inte bäst får man va lite posör istället

det handlar om ett litet hål på kanske 3 mm på undersidan :va sitter orginal på dom flesta slipon man köper idag

det handlar om ett litet hål på kanske 3 mm på undersidan :va sitter orginal på dom flesta slipon man köper idag

Sant, men aldrig bytt rör så kan vara lite skoj att prova göra det när man väl har ett som ligger å samlar damm, så får jag se hur kul det är annars får det väl bli en sådan..
Går det att boka bra väder de dagarna man ska åka på bana :confused:

Plastic Padding och lite färg så ser det fiiin fiiiiint ut igen! Som nytt! :D :tummenupp

// Niklas

Haha nja då får det nog banne mig vara ett hål istället

Last edited:
Haha det låter bra, vädret i april kan ju vara vad som helst

Det kommer att bli solsken länge leve klimatförändringarna :näsblod

om det nu skulle bli rengn så är det bara lärorikt körde själv tre dagar på kinnekulle förra året i regn med slicks :D :D

Det kommer att bli solsken länge leve klimatförändringarna :näsblod

om det nu skulle bli rengn så är det bara lärorikt körde själv tre dagar på kinnekulle förra året i regn med slicks :D :D

Med slicks, spännande, måste det blivit många melandri sladdar med en hand ur kurvorna och :yoparty med den andra då.. :)

Vad låg priserna förra året på bkk och nu sporthojskursen?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8