Datum & platser klart för fortbildning 2007, SMC Väst

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Lagom till jul blev vi klara med datum och platser för våra fortbildningar 2007. Tyvärr är vi dock inte klara med anmälningsförfarandet men hoppas på att ha det klart till slutet januari/början februari (håll ögonen öppna här för info.). Men för er som gillar att ligga långt fram i planeringen kan ni ju om inte annat boka in datumen i er personliga kalender, bra va!? :)

Vi (SMC Väst) kommer alltså att köra BKK Steg 1 & steg 2 samt en sporthojskurs under 2007 enl. följande datum/platser:

22/4 - BKK Steg 1 - Kinnekulle ring
30/4 - BKK Steg 1 - Kinnekulle ring
16/6 - Sporthojskurs - Falkenbergs motorbana
11/8 - BKK Steg 2 - Falkenbergs motorbana

Kravet vi har, är inte nedsatt på pränt än men jag ger en kort vink om det här och nu, på BKK Steg 2 är att man har genomfört BKK Steg 1 eller liknande utbildning (ex. Sporthojskurs). Inte nödvändigtvis i SMC Väst´s regi, det går lika bra om man gått dessa kurser på annan plats för andra län.

Vad gäller sporthojskursen är den, av namnet att dömma, vigd för...rätt sporthojar. Vad är då en sporthoj??? Tja, vi får väl anledning att precisera oss lite närmare längre fram, när vi firat jul och blivit runda om magen misstänker jag. Men tills vidare kan du/ni väl själva fundera och försöka komma fram till om just DIN hoj är en sporthoj. Ett litet (H)Jultips...GW med sidovagn och släp platsar inte på denna kursen! ;) De är bra (bäst) på annat men inte just denna dagen (16/6 på Falkenbergs motorbana), hepp, :)

Edit: Stavfel

God (H)Jul och Gott Nytt År önskar:
Niklas/Micke & Peter

Last edited:
Sedär, då vet man vad man gör den 11/8. Nu är det bara att börja längta.....:tummenupp :tummenupp :tummenupp :yoparty :yoparty :yoparty
Det är ju bara tråkigt att den hamnade efter hela sommaren, men man kanske skall köra den 16/6 oxå, så har man två saker att se fram emot......:tummenupp

Snälla sommaren, kom till oss fort 2007

Rättstavning

Thunder skrev:
2671029 Sedär, då vet man vad man gör den 11/8. Nu är det bara att börja längta.....:tummenupp :tummenupp :tummenupp :yoparty :yoparty :yoparty
Det är ju bara tråkigt att den hamnade efter hela sommaren, men man kanske skall köra den 16/6 oxå, så har man två saker att se fram emot......:tummenupp

Du ska gå SH kursen den passat dej :) kommer bli mer avancerad än den du gick förra sommaren :tummenupp med mer indiuvilt per deltagare

jag kommer köra instruktör igen :tummenupp

edit:stavar som en 2 åring iblant

Last edited:
Thunder skrev:
2671029 Sedär, då vet man vad man gör den 11/8. Nu är det bara att börja längta.....:tummenupp :tummenupp :tummenupp :yoparty :yoparty :yoparty

Det finns inget förbud att gå BKK Steg 1 två eller flera gånger! :D :tummenupp

God Jul & Gott Nytt År!
// Niklas

Gottis skrev:
2671580 ...kommer bli mer avancerad än den du gick förra sommaren :tummenupp med mer indiuvilt per deltagare

Exakt innehåll är i dagsläget inte spikat. Men fokus på övningarna kommer, självklart, ligga på sporthoj och vissa övningar lämpar sig inte alls på hojar där man sitter mer upprät. Dvs. mer sporthojsinriktat.

Vi återkommer dock med innehåll i samtliga kurser och ber er som är intresserade att hålla utkik på SMC Väst hemsida för mer info. (http://www.svmc.se/templates/DistrictPage.aspx?id=326)

Gottis skrev:

Japp!!! :D

Men folk förstår dig (ibland) ändå emellanåt! :tungan :D

God Jul från Tomten! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Gottis skrev:
2671580 Du ska gå SH kursen den passat dej :) kommer bli mer avancerad än den du gick förra sommaren :tummenupp med mer indiuvilt per deltagare

jag kommer köra instruktör igen :tummenupp

Då förutsätter jag att du är min instruktör och förbokar en plats till mig direkt:tummenupp :tungan . Kanske har skaffat mig en roligare maskin tills dess oxå. Men du vet ju nivån på puts jag vill ha, så jag måste hitta "rätt" maskin!

Jag har redan godkännande från regeringen om jag lovar att inte tjöta ihjäl familjen fram tills dess!!!!!:D :yoparty :yoparty Och jag kör nog den 11/8 bara för att det är så sjukt kul och lärorikt!

Avarage skrev:
2671664 Det finns inget förbud att gå BKK Steg 1 två eller flera gånger! :D :tummenupp

God Jul & Gott Nytt År!
// Niklas

Det är ju kalasbra! Får väl se hur populär man blir om jag bokar in mer tid i sommar, då jag även hade tänkt att köra lite rena bandagar/kvällar oxå. Men tanken är ju frestande :tummenupp .

God Jul och Gott Nytt År

PS!! Himlans vad jag saknar de bilderna som flaggtjejerna troligen tog på mig senast, undra vart dom tog vägen??? DS! Någon som vet hör gärna av er.

Last edited:
Thunder skrev:
2672994 PS!! Himlans vad jag saknar de bilderna som flaggtjejerna troligen tog på mig senast, undra vart dom tog vägen??? DS! Någon som vet hör gärna av er.

De går säkert, så här i juletider, att leta reda på. Skicka mig ett mail med en bild på den hoj du körde så skall jag vidarebefodra den till Åke Klarin vars döttrar, du nog menar, som var med och hjälpte till med flaggning kanske kan leta lite i datorn hemma!

Min mailadress är: niklas.ostergren@pullmax.se

God Jul!
// Niklas

Avarage skrev:
2673240 De går säkert, så här i juletider, att leta reda på. Skicka mig ett mail med en bild på den hoj du körde så skall jag vidarebefodra den till Åke Klarin vars döttrar, du nog menar, som var med och hjälpte till med flaggning kanske kan leta lite i datorn hemma!

Min mailadress är: niklas.ostergren@pullmax.se

God Jul!
// Niklas

Du har mail :tummenupp

God Jul:)

Hej hur många har tänkt gå sporthojs kursen iår då

Fabbe,Zajtar och pinky kommer väl?

Tunder och Rasorblade ni har väl bestämt er

Jag hoppas verkligen jag ser dom flesta av er i sommar på kurserna långis kommer du och kör också lr

Blomman dej räknar jag kallt med redan den 22 april så du får lite träning innan första Erf:et den 14 maj

Jag hoppas verkligen jag ser dom flesta av er i sommar på kurserna långis kommer du och kör också lr

Blomman dej räknar jag kallt med redan den 22 april så du får lite träning innan första Erf:et den 14 maj

Är det ok med en motard på sporthojskursen så.....:va

Är det ok med en motard på sporthojskursen så.....:va

Ja det tycker jag om du kör i blå grupp som du gjorde förra året så är det inga problem röd grupp (snabbaste) så kommer det nog att bli ganska frustrerande

men varför inte gå två kurser både en på Kinnekulle och en på falkenberg mer körning och bättre körning än kvällskörningarna :)

Ja det tycker jag om du kör i blå grupp som du gjorde förra året så är det inga problem röd grupp (snabbaste) så kommer det nog att bli ganska frustrerande

men varför inte gå två kurser både en på Kinnekulle och en på falkenberg mer körning och bättre körning än kvällskörningarna :)

Vad fan ska jag gå då:confused:

Fan Gottis gubbarna kan ju köra då behöver väl man inte gå kurs:D

Last edited:
Jaha, och vad skall jag satsa på i år. Funderar skarpt på att köra både Falken och Kinnekulle. Vilken grupp?

det är svårt att utvärdera personer bara så där sen kommer det att bli en ganska märkbar skillnad mellan Sporthojs kursen och BKK iaf i mitt sett att lära ut tempot kommer ju självklart va induvielt i år också man ska köra ca 75 % av sin kapacitet allså med marginal

men jag tycker blå grupp skulle funka för dej iår igen :)

Jaha, och vad skall jag satsa på i år. Funderar skarpt på att köra både Falken och Kinnekulle. Vilken grupp?

det är svårt att utvärdera personer bara så där sen kommer det att bli en ganska märkbar skillnad mellan Sporthojs kursen och BKK iaf i mitt sett att lära ut tempot kommer ju självklart va induvielt i år också man ska köra ca 75 % av sin kapacitet allså med marginal

men jag tycker blå grupp skulle funka för dej iår igen :)

Last edited:
Finns det någon klass för beginners som mig på Sporthojsdagen? Jag och kamraten har övat svänga och knäskrap i många stycken mil nu med pucken på skinnstället LYSER fortfarande gult. Har väl iofs tänkt byta till svarta innan jag visar upp mig på bana för att inte blända mina mottrafikanter...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8