Datorprogram för MC-teori

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date

kjuze

Guest
Hej!

Tänkte börja med teorin nu efter julen. :tomten

Så jag tänkte höra med er vilket datorprogram ni rekomenderar för inlärning till MC-teorin, frågor och grejjer.

Har b-körkort som det är nu!

kjuze skrev:
Hej!

Så jag tänkte höra med er vilket datorprogram ni rekomenderar för inlärning till MC-teorin, frågor och grejjer.

Det är ju samma, bara andra fordonsfrågor, eller?
Så hittar du ett "körkortsprogram" så lär väl MC ingå..

Hultan skrev:
Det är ju samma, bara andra fordonsfrågor, eller?
Så hittar du ett "körkortsprogram" så lär väl MC ingå..

Jo det kanske är program som till bil och att man kan ställa in att man vill ha mc-frågor också, men jag har inget program till bil heller. :-)

Så namn på ett bra program där man kan öva mc och bilteori(lika bra, kanske glömt endel)

För det är väl så att teoriprovet på mc är en blandning av mc och vanliga trafikfrågor?

kjuze skrev:
Hej!

Tjenna!

Själv kör jag "MC-körkort" för tillfället, fick tag i det från DC++, ganska bra tycker jag....

kjuze skrev:
Jo det kanske är program som till bil och att man kan ställa in att man vill ha mc-frågor också, men jag har inget program till bil heller. :-)

Så namn på ett bra program där man kan öva mc och bilteori(lika bra, kanske glömt endel)

För det är väl så att teoriprovet på mc är en blandning av mc och vanliga trafikfrågor?
Samma som till bil, det är väl samma trafik du skall ut i? :)
Skillnaden vad jag kom ihåg var fordonsbiten... Typ 10 frågor är väl det, nåt sånt, kommer inte ihåg..

Sök på Dc el. motsv. på körkortsteori..

kjuze skrev:
Hej!

Jag körde ner mitt på Dc. Men det var inte många frågor som var lika, men klarade det ändå.
Går du verkligen in för det, så klarar du ändå utan några program.
Tycker det var rätt enkelt, om man kollar på när jag tog på bil för ett antal år sen.

Jag köpte det för A härifrån: http://www.teoriprov.com/

Funkade bra. Lite bonniers trafikskola för att fräsha upp minnet, sedan 2 timmar A-teori. Sammanlagt 4 timmars plugg och hade ett fel på teorin. Men då hade man jag mycket gratis iom att jag redan hade B.

Svårare än så är det inte om du är normalbegåvad :tungan

Tips: Satsa inte allt för mycket på datorprogrammen, du lär dig bara dom frågorna som kommer upp. Se till att kunna boken bra, be nån förhöra dig, skit i mc-boken, pengar i brunnen..

Jag köpte cdrom från körkort.nu, lärde mig alla frågorna på två dagar och skrev teorin, de flesta frågor som kom upp hade jag läst/lärt.

Tips: Om du ska ladda hem körkortsprogram så kolla det med ditt antivirusprogram innan du installerar det för en kompis till mig fick virus av ett av de som cirkulerar på dc.

kjuze skrev:
Hej!

Gå till akademibokhandeln, tjacka upp dig på ett körkortskit i blå pärm för 462:- (ungefär), läs igenom allt 1 gång, ögna igenom frågorna. Du är klar.

Sedan säljer du böckerna till nästa person.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8