datorproblem - startar om sig.

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
datorn startar om sig hela tiden . men först hänger den sig och efter 10 sec dör den och startar om sig.
har installerat om windows 2 gånger för att eliminera mjukvarufel i windows.
mina idéer har tagit slut. oja han startar bara om sig när man tänker kolla på en film och ibland i explorer kan inte starta spel heller för då dör han. någon som har ett enkelt och bra svar?:S

Cyanid skrev:
2125832 datorn startar om sig hela tiden . men först hänger den sig och efter 10 sec dör den och startar om sig.
har installerat om windows 2 gånger för att eliminera mjukvarufel i windows.
mina idéer har tagit slut. oja han startar bara om sig när man tänker kolla på en film och ibland i explorer kan inte starta spel heller för då dör han. någon som har ett enkelt och bra svar?:S
laptop?

nej stationär. den har aldrig gjort såhär förut. har provat och tagit bort allt som igentligen inte behövs men funkar inte. den kan vara på i flera timmar men så fort jag försöker mig på att kolla på en dvd så dör den.

Cyanid skrev:
2126258 nej stationär. den har aldrig gjort såhär förut. har provat och tagit bort allt som igentligen inte behövs men funkar inte. den kan vara på i flera timmar men så fort jag försöker mig på att kolla på en dvd så dör den.

Låter grafikrelaterat. Har du öppnat burken och kollat att kylning osv är ok och den inte är tjockad med damm i fläktar osv. Testa ett annat grafikkort.

Jag skulle börjat med att köra memtest86. Man kan få en del skumma fel när minnet är paj nämnligen :3freak

Så det är mitt tips. Ladda ner memtest86 så kan du utesluta minnena.

har du flyttat runt den de senaste? tänkte om de kunde ha rubbat nått ur läge innuti

Du kan ha drabbats av nätmasken Sasser. Även fast jag är ganska tveksam till det. Men det skadar ju inte att kolla upp det.

Så där betedde sig min burk oxå när moderkortet dog pga att kondingarna började läcka ut sitt innehåll.
Så kolla så att dom ser fräscha ut.

Så efter ett nymonterat moderkort så funkar det igen :tummenupp

Får du en blue screen eller startar den bara om sig? kontrollpanelen, systemegenskaper,avancerat ta bort starta om automatiskt... Gammal dator? Minne brukar kunna skapa samma fel men om det bara blir när du typ startar filmer eller spelar spel gissar jag på grafikkortet. Typ av grafikkort?

Jag hade exact samma problem, det var nätagget som gav ostabil ström.

De två mest troliga felkällorna.

1. Nätagg
2. Minnen

Edit: såfort du startar något mer krävande så går grafikkortet igång på rikt = behöver mer ström fast får en ojämn ström (ström topp)= stänger av.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg