FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Köpte en Packard Bell laptop i februari. För nån månad sen började den bli slö, inte lite lagomt utan så slö att du inte kunde köra musik utan att den tokhackade i uppspelningen och att uppstart tog säkert 10 min. Tog och installerade om allt. Inte en komplett formatering utan gick via nån funktion som installerade om allt från hårddisken typ. "Utför fullkommlig återställning av Windows och förinstallerade program" hette det. Visst blev datorn snabbare, men har upptäkt småsaker som fortfarande inte är hundra. Datorn har en tendens att låsa sig kanske 30 sek när man gör många saker samtidigt. Låter man den stå så att vänteläge kommer aktiveras låses den med en Windows bakgrund och texten "Vänteläge förbereds..." Då funkapr ingenting, bara hålla inne powerknappen till skiten stängs av och starta om. När jag skriver här på SH och WordPad så flyttas markören åt vänster, som man hade vänsterpil intryckt. Men msn funkar att skriva som vanligt. Öppnar du ett msn fönster och har pilen utanför så låter det som du somnat på en tagnent.
Är lite sugen på att installera om allt helt och skita i Smart Restore som det hette första gången jag installera om. Men har inte fått med nån skiva med windows, och när man förengångsskull inte kör piratkoppat så vore det najs att fortsätta med det. Försökte även installera om Office (orginal) utan att det funkar, verkar inte ens försöka installera det. Så hjälp en datoranalfabet att komma till rätta med bekymmrena!
Är lite sugen på att installera om allt helt och skita i Smart Restore som det hette första gången jag installera om. Men har inte fått med nån skiva med windows, och när man förengångsskull inte kör piratkoppat så vore det najs att fortsätta med det. Försökte även installera om Office (orginal) utan att det funkar, verkar inte ens försöka installera det. Så hjälp en datoranalfabet att komma till rätta med bekymmrena!