Datorn vägrar starta

• Thread starter Thread starter tommi
  • Start date Start date

tommi

Guest
Jahapp då har man uppdaterat windows igen men efter jag gjord det vägrar den starta även felsäkert läge funkar inte,troligen blev det skit efter uppdateringen och första omstarten efter försvann strömmen efter det fuckar det upp sig..... några ideer utom att formatera om?:huvet

Jahapp då har man uppdaterat windows igen men efter jag gjord det vägrar den starta även felsäkert läge funkar inte,troligen blev det skit efter uppdateringen och första omstarten efter försvann strömmen efter det fuckar det upp sig..... några ideer utom att formatera om?:huvet

Var det pga du installerade ny hårdvara samtidigt så är tipset att resetta Cmos.. Lättast är att ta ut batteriet på moderkort samt ström. Sen sätta tillbaka det och starta det bör fixa det hela.

Är det en vanlig uppdatering så låter det märkligt att det skulle påverka så mycket och då får du väl stoppa i windows skiva/restore skiva och köra reparation till att börja med..

Vilket OS kör du? Vista, XP eller något annat? Hade du system restore påslaget? Får du upp någonting eller är det bara svart på skärmen?

Vilket OS kör du? Vista, XP eller något annat? Hade du system restore påslaget? Får du upp någonting eller är det bara svart på skärmen?

Verkar större problem än vad han klarar av, han är ju offline sen jag försökte hjälpa till...
OS, laptop, stationär, uppdatering, varför gick strömmen är några parametrar som kan vara bra att veta....

jag "råkade" bryta strömmen när min dator hängde sig vid uppdatering..
det var inte trevligt. formatering och hela den biten som resultat.

Jag kör med xp, som tur är så har man ju en extra dator tills jag orkar sätta mig in i den andra.... ska börja med att reparera med xp-skivan annars blir det att blåsa om burken men men... tack för svaren,ses i ett dike nära dig kanske :).ja just det om jag provar att starta om burken vare sig det är felsäkert eller normalt läge så laddar den en stund men sen resettar systemet sig med ombootning från noll igen ..... sen är det bara samma repetering hela tiden den vill aldrig gå vidare.ja skit samma det visar sig imorgon vad jag får göra :gnissla

Last edited:
Låter som att du får nog börja om, sätt i xp skivan och börja formatera och instalera..

windows 7 64bits ftw..:yoparty

spöar både xp och vista.. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!