Datorn vägrar koppla upp sig efter att jag bara skulle....

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Jag har en gammal dell, bärbar, som är tre år gammal med XP. Den har fungerat bra och har inga större fel förrän jag skulle bara......
Jag skulle bara föra över några mp3 filer från datorn till en mobiltelefon via blåtand. För att göra det tryckte på blåtandsymbolen och plötligt dök det upp ett gäng frågor före jag skulle ladda över. Jag läste inte så noga utan tryckte nog i huvudsak "ja" på alla frågor. Inga problem att lägga över några mp3 via blåtand till mobilen, men sedan....
När jag skulle ut och surfa efter överladdningen av mp3-filerna, har ett trådlöst nätverk, så vägrade datorn att komma ut på internet. Det trådlösa nätverket fungerar, det har jag provat med en annan dator jag har. Datorn visar att jag är ansluten till det trådlösa nätverket men när jag vill surfa visar den att jag "arbetar offline". Mina favoriter är gråmarkerade och under Arkiv är "Arbetar offline" förkryssad. Även om jag tar bort detta kryss så kommer jag inte ut på internet. Skulle nog läst på vad jag svarade ja på när alla frågor dök upp....
Någon som har en idé vad jag skall göra? Om ni har någon idé så beskriv den "som om ett barn skulle förstå".....

Har ingen aning om vad det kan vara. Men du kan ju testa med en systemåterställning.

Av någon anledning hade "Ring alltid upp min standardanslutning" blivit ikryssad. Det skall ju vara "Ring aldrig upp någon anslutning". Nu fungerar det igen.

Tack för tipsen.:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...