Datorn startar om sig när jag tittar på Youtube

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjena.

Har ett problem som uppkom för någon månad sedan. Ibland när jag tittar på youtube så kraschar datorn och startar om sig själv. Detta händer plötsligt, utan förvarning samt utan någon blue-screen. Det händer också ibland när jag tittar på film i andra webbsidor.
Det händer i olika webbklienter såsom Opera, Chrome samt Mozilla.
Att titta på vanlig 720p film samt att spela spel som BFBC2 eller Mass Effect orsakar inga problem och datorn har aldrig då kraschat.
Jag antar att det har något med "Flash" att göra? Känns inte som att nätagget inte orkar med då spel och vanlig film fungerar utan problem. Temperaturer har jag kollat under tiden och dessa är normala innan datorn krashar.
Varför händer detta i alla webbklienter?
Jag har ej ändrat något i hårdvaran strax innan eller efter att detta började och jag kan inte heller komma på några större förändringar i mjukvaran.

Någon som har en teori samt möjligtvis en lösning (som inte innebär att installera om Win eller göra systemåterställning 2 mån bak i tiden)?

Alla drivrutiner är uppdaterade förutom grafikkortets, detta pga mer lagg i BFBC2

Tack på förhand!

Specs som följer:

Intel Core 2 Duo E6400
MSI MS-7293 (FSC OEM)
ATI HD5750 512 Mb med 10.5 drivrutiner.
2 Gb Ram DDR2
Windows 7 32

Testat att rodda med flash? låter ju som att det är flash som spökar så kanske installera om det eller nått?

Tycker det låter som om du behöver byta ut din flashklient.
Anledningen att det går sönder i alla webklienter är att de ha samma libbar inlänkade.
Och tvivlar på att det är nätagget som inte pallar, det är nog snarare så att någonting i libbarna pillar på windowskernelens naughty parts. :)
Sedan är flash ökänt för att vara instabilt och fulkodat.

Så testa att avinstallera flash och installera om det.

Hej.

Har avinstallerat samt installerat senaste flash. Tyvärr ingen skillnad.

Andra idéer?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...