Datorn stänger av sig....

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Tjena jag har fått ett alldeles nytt problem med datorn.

Så här är de alltså...med jämna mellanrum så kommer de upp en liten ruta mitt på skärmen där de står nånting om att något program gjort nåt fel eller något i den stilen och i den rutan finns de även en liten klocka som räknar ner från 1 min. De står även att man ska spara allt man håller på med annars så kommer informationen gå förlorad, så de är väl inget virus som ställer till de förmodar jag....är de ett virus så är de ju iaf ett trevligt sådant som varnar innan den förstör!? :rolleyes:

Jag har gjort en "HijackThis" koll, men jag vet inte vad jag vågar ta bort och om de nu är något av dom programen som gör de. Någon annan som vet vad som ska bort?

Bifogat

Last edited:
skriv shutdown _a i körmenyn.

Start/kör och skriv:=)

Har haft samma probs med XP(sp1) innan zykl0n lärde mig det där.

twinner skrev:
skriv shutdown _a i körmenyn.

Start/kör och skriv:=)

Har haft samma probs med XP(sp1) innan zykl0n lärde mig det där.

Vafan jag får inte upp bilderna med meddelandet, den är för stor...men gör jag den mindre så ser man ju inte va de står...

Jag har Windows 2000...är de samma sak?

Krippa skrev:
Vafan jag får inte upp bilderna med meddelandet, den är för stor...men gör jag den mindre så ser man ju inte va de står...

Jag har Windows 2000...är de samma sak?

Testa...

Bifogat

• öööjkökjöjöl.JPG
    öööjkökjöjöl.JPG
    52.1 KB · Visningar: 110
twinner skrev:

När jag gör de så står det:

"Det går inte att hitta filen shutdown_a(eller en av dess komponenter).Kontrollera sökvägen, filnamnet och att alla nödvändiga DLL-filer är tillgängliga"

Krippa skrev:
När jag gör de så står det:

"Det går inte att hitta filen shutdown_a(eller en av dess komponenter).Kontrollera sökvägen, filnamnet och att alla nödvändiga DLL-filer är tillgängliga"

shutdown _a

sutdown(mellanslag)

Skriv rätt för fän!! shutdown _a

Vips så är probbet med att den stänger av sig borta:=)

Nope, de stod samma även fast jag hade ett mellanslag imellan.... :(

Har du nån aning om hur jag ska göra om mina "printscreenar" till rätt storlek men läsbara, gränsen ligger ju på 130 kb eller nåt och då ser man inte vad de står...

Krippa skrev:
Nope, de stod samma även fast jag hade ett mellanslag imellan.... :(

Men va fan!! det ska det inte göra.Du måste skriva fel:=)

kopiera och klistra in i KÖR.

shutdown _a

Nu har jag klippt o klistrat in...fortfarande samma text som kommer upp. Jag vill kunna få in mina felmeddelanden så di/ni kan se vad som står, då kanske de är lättare att hjälpa till...

De är inte så att du har MSN så jag kan skicka texten till dig? Om du nu lyckas lägga upp dom?

kommer bilden nu då?

Men vad i helvete...nu är bilden äntligen i rätt storlek, ändå så kommer den inte upp....va fan händer!?

Bifogat

I comandotolken "shutdown -a"....

Detta funkar för viruset blaster och bör fixas genom att köra virus scan/blaster fix. Sen skaffa brandvägg och även updatera windows.

Last edited:
hulkenstrong skrev:
i comandotolken "shutdown -a"....

Detta funkar för viruset blaster och bör fixas genom att köra virus scan/blaster fix skaffa brandvägg ochg sen updatera.

Men vafan då.. så var det ju..jag skrev 'shutdown _a' det ska såklart inte var undeline:=)

twinner skrev:
Men vafan då.. så var det ju..jag skrev 'shutdown _a' det ska såklart inte var undeline:=)

Väldigt oklart skulle jag snarare säga. Du sa ju att han skulle kopiera det du skrev med(vilket inte går så bra). Varför inte skriva - direkt istället?

På Symantecs hemsida kan man fixa det har jag för mig. Annars är det shutdown kommandot som gäller.

På Symantecs hemsida kan man fixa det har jag för mig. Annars är det shutdown kommandot som gäller.

Jag har provat med "shutdown -a" också nu, men samma text som tidigare kommer upp.

De skulle ju va lite enklare om man fick till de så ni kunniga kan se vad den lilla rutan som kommer upp säger.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg