Datorn stänger av sig!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Eftersom en internetsida var lite lustig startade jag om datorn, men när jag sedan loggat in så startar den om sig. Samma sak hände 3ggr. Vad ska jag göra? Har inte tillgång till en annan dator just nu så jag kan inte laborera med hårddiskar.
Ska låta den coola av sig nu en stund och testa igen. Tack på förhand! /Anton

cRoC skrev:
Eftersom en internetsida var lite lustig startade jag om datorn, men när jag sedan loggat in så startar den om sig. Samma sak hände 3ggr. Vad ska jag göra? Har inte tillgång till en annan dator just nu så jag kan inte laborera med hårddiskar.
Ska låta den coola av sig nu en stund och testa igen. Tack på förhand! /Anton

Får du en nedräkning så beror det förmodligen på ett virus som snurrar nu. Då kan du kolla in följande :

http://www.faqs.org/rfcs/rfc1831.html

Har du ett antivirus program installerat? Många virus som snurrar ute!

Lycka till!

Nej jag får ingen nedräkningsruta som blaster. Testade felsäkert läge, då bootade den inte alls. Med "senast fungerande konfiguration" så fick jag bluescreen och den stängde av sig. Får väl riva i hårddisken till nån annan dator och köra en virusscann. Hade inget antivirusprogram installerat, dumt jag vet men jag hittar inget som jag gillar. /Anton

cRoC skrev:
Nej jag får ingen nedräkningsruta som blaster. Testade felsäkert läge, då bootade den inte alls. Med "senast fungerande konfiguration" så fick jag bluescreen och den stängde av sig. Får väl riva i hårddisken till nån annan dator och köra en virusscann. Hade inget antivirusprogram installerat, dumt jag vet men jag hittar inget som jag gillar. /Anton

Jag fick blaster samt ett par andra samtidigt och fick till slut formatera om rubbet. DET funkar iaf! =) Då kan du ju flytta över allt du vill spara till en annan hårddisk om du har....

Hoppas att det löser sig!

Mm formatera får man väl se som nödlösning, men det är verkligen inte nåt jag har lust med :) Verkar som att det är virus ialla fall?

cRoC skrev:
Mm formatera får man väl se som nödlösning, men det är verkligen inte nåt jag har lust med :) Verkar som att det är virus ialla fall?

Ett virus kan ju även ta bort filer som behövs för att datorn ska fungera överhuvudtaget bara för att jävlas (har hänt mig), så testa att bara ominstallera windows.... KAN räcka. Annars är tipset att kolla efter lösningar på nätet......

Hm det har jag ju inte ens tänkt på. Ska se om jag hittar WIN-skivan, då ominstallerar jag! Hm det är ju inte så lätt att leta på nätet, jag vet ju inget namn på viruset eller så. Kan man utesluta hårdvaruproblem?

cRoC skrev:
Hm det har jag ju inte ens tänkt på. Ska se om jag hittar WIN-skivan, då ominstallerar jag! Hm det är ju inte så lätt att leta på nätet, jag vet ju inget namn på viruset eller så. Kan man utesluta hårdvaruproblem?

Skulle nog inte utesluta någonting, men testa att bara ominstallera om du hittar skivan. Har du någon support du kan ringa till????

Hahahaha! Såfort någonting går sönder på pappasdator kastar han sig till telefonen och ringer upp supporten, hittils har de aldrig löst någonting heller.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back