Datorn lever sitt eget liv

korvgubbe skrev:
2444130 Jag är ju nörd själv så jag brukar kirra översättningen! :)

Men eftersom ingen verkar ha någon direkt susning om vad det kan bero på lutar det en ominstallation.

Vad var det jag sa? Hade du lyssnat på mig från första början hade du redan haft en fungerande dator.

Förresten, hur gammal är du? :)

smallsocks skrev:
2444099 fan här fick man värsta creden ju :) :yoparty

Haha. Cred för att vara mer trovärdig nörd, eller hur menar du? :tungan

Last edited:
korvgubbe skrev:

Men eftersom ingen verkar ha någon direkt susning om vad det kan bero på lutar det en ominstallation.

det som är det härliga med datorer, inget problem är det andra likt he he joro

vad var problemet föresten? det har jag glömt bort för längesen... har du lust att sammanfatta kort igen ? orkar inte bläddra upp :argpådato

korvgubbe skrev:
2431002 Det är en HP Pavilion zd7000

Jag har upptäckt en sak den gör mer än andra och det är att skriva ut bokstaven C. När den väl sätter igång så ploppar det ut C:n och siffror och dessutom börjar den markera texten, radera den, flytta bak markören så man plötsligt skriver mitt i det man redan skrivit o.s.v.

Knackar jag då till C så skärper den till sig en liten stund..

Volyminställningen sänker den hela tiden.. om jag håller in volymknappen på plus(den fysiska på själva datorn) samtidigt som jag höjer volymen i ljudinställningarna så stannar volymen där jag sätter den(i windows).. Så snart jag släpper knappen med fingret så börjar den sänka ljudet igen..

ALT+Tab funkar inte alls utan den programrutan flashar bara till i nån hundradels sekund...

Jag tycker det låter som att tangentbordet eller de interna trådarna till dito har havererat.

Prova boota upp i dos-läge eller något sådant. Finns t.ex linux distributioner som man kör direkt från cd.n. Är burken lika cp då? Tanken med att boota i något annat läge än "vanliga windows" är för att se om det är i hårdvaran eller windowsinstallationen problemet ligger (utan att installera om skiten).

timm skrev:
2444228 Tanken med att boota i något annat läge än "vanliga windows" är för att se om det är i hårdvaran eller windowsinstallationen problemet ligger (utan att installera om skiten).

Kanske värt att testa!:tummenupp

korvgubbe skrev:
2444289 Kanske värt att testa!:tummenupp
Det tycker jag! :)
En gammal Win98 CD, boota från den i dos-läge. Juckla runt på tangentbordet som en gnu och se om det lirar som det ska. Gör det det så har dina fönster gått sönder och det luktar ominstallation av din burk.

lorkan skrev:
2444415 Bring it on, computer nerd! Vad ska du göra? Zippa ner mig å kasta mig i papperskorgen eller? :D
Ni verkar ju redan försöka spamma ihjäl varandra. :spammer

lorkan skrev:
2444415 Bring it on, computer nerd! Vad ska du göra? Zippa ner mig å kasta mig i papperskorgen eller? :D

Tänkte bara trycka på delete och rensa papperskorgen sedan... Lorkan gone like the wind!

hehe Om man redan har ett jobb, 8-1730 heltid, och får erbjudande att jobba extra natt fredag-lördag, ska man ta det då om man vill ha extra pengar men man är ändå orsäker på om det är en bra ide, kul att förstöra helgen...=(

smallsocks skrev:
2444478 ska man ta det då om man vill ha extra pengar men man är ändå orsäker på om det är en bra ide, kul att förstöra helgen...=(

Ta jobbet och var kung i baren nästa helg. Om levern får vila en helg presterar du bättre nästa.

....eller så passar du på och unna dig något för extrapengarna.

korvgubbe skrev:

Herr Korv, hade du varit nörd, så hade du löst det själv :arsele

korvgubbe skrev:
2444510 Som nörd KAN jag lösa det. Men frågan är om det finns ENKLARE lösningar?! Det är därför jag har ställt ut frågan i hopp om att en SUPERNÖRD ska dyka upp och rädda dagen!
http://nerd.istheshit.net/

haha ;P en supernörd hade limmat ihop några plywoodplattor och byggt sin egna 'bärbara' (inget jag har prövat, jag loooovar...)

korvgubbe skrev:
2444497 Ta jobbet och var kung i baren nästa helg. Om levern får vila en helg presterar du bättre nästa.

....eller så passar du på och unna dig något för extrapengarna.

men det blir varje fredag en bra tid framöver... det som känns lite =/

korvgubbe skrev:
2409931 Om du har ont i foten, går du till doktorn och ber honom amputera från knät direkt eller ber du honom ta en titt och möjligen hitta en enklare lösning för att bota symptomet?
Man amputerar från magen och neråt!
Klart att du ska formatera skiten :tummenupp

smallsocks skrev:
2444478 Tänkte bara trycka på delete och rensa papperskorgen sedan... Lorkan gone like the wind!

hehe Om man redan har ett jobb, 8-1730 heltid, och får erbjudande att jobba extra natt fredag-lördag, ska man ta det då om man vill ha extra pengar men man är ändå orsäker på om det är en bra ide, kul att förstöra helgen...=(
Eller så kan man gå on topic?

Det tänker inte jag göra: http://kroeff.istheshit.net/

Vilket konstigt problem! :P
Min första tanke var att du fått skräp under tangeterna så prova att ansluta ett vanligt tangetbord. (Ärligt talat tror jag inte på detta själv).

Min andra tanke var...
Start -> Kör -> msconfig
Under selektiv start tar du bort autostart objekt.
Starta om datorn å se om det är samma problem. Om så är fallet så är de väl bara å istallera om Windows skulle jag gissa på.
Om datorn däremot fungerar som den ska kan du ju systematiskt börja kryssa i vilka grejer som ska startas upp med windows, då borde du hitta vad som stör ut datorn?

Mvh Peter

Back