Datorn låter illa

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Min dator låter som en tröska när jag slår på den.... Stänger jag och och sätter på igen så är allt som det ska. Jobbigt bara att behöva starta datorn två gånger varje gång man ska använda den....

Vad kan det vara? Kan en HD låta så illa eller är det bara en fläkt måntro? Har inte orkat skruva ner skiten och kolla än. Om det är en fläkt, kan man fixa den eller behöver man köpa ny? Det kanske inte finns något generiskt svar på denna korkade fråga, men NÅGON kanske vet?

Spinky Spendrup skrev:
Menar du att ljudet aldrig återkommer efter andra omstarten? Märkligt i sådana fall. :va

Precis. Om jag startar datorn efter att den stått avstängd i några timmar så låter den hemskt. Stänger jag av den och sätter på igen direkt så är allt som det ska.....

sådär hade jag när nått lager i en fläkt hade gett upp.. men de försvann inte alltid utan lite våld :rolleyes:

men de lät uingefär som en tröska

Tippar på en fläkt jag med. Upp med chassit och lyssna efter! Du tjänar på att byta ut fläkten INNAN den kastar in handuken för gott, om det råkar vara cpu- eller grafikfläkten...

Är det en disk som väsnas råder jag dig att backuppa all din skit IDAG.

Xakt, ta bort ena sidan av chassit, gissar att det är nordbrygge fläkten eller graffafläkten, men som sagt, ta bort ena sidan närdet lever om, sätt ett finger på nån av fläktarna och kolla om det slutar leva om

Byt fläkt. Kostar ett par hundringar. 2 sladdar o 4 skruvar typ.

Ok. Fredagen är räddad. Det blir vintetra och skruvmejsel bakom datorn i dammet ikväll........

det går nog fort ska du se

Back