Datorn kan inte läsa cd-skivor..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Nu börjar jag hata datorer rejält.
Min jävla Sony kan inte läsa cd-skivor, ser bara allt som tomma skivor.
Går inte ens boota upp på exakt samma xp-skiva som jag installerade xp med på denhär.

What the fuck to do :näsblod :va

:hihi

Antar att du provat både cd och dvd?

Finns kanske någon konstig drivrutin till läsaren du kan installera om?

Kanske prova systemåterställning?

Dock känns det som att inget av det kommer funka. Men är ju gratis att prova innan man köper ny.

:hihi

Antar att du provat både cd och dvd?

Finns kanske någon konstig drivrutin till läsaren du kan installera om?

Kanske prova systemåterställning?

Dock känns det som att inget av det kommer funka. Men är ju gratis att prova innan man köper ny.

Brända DVD funkar, men inte mina fina brända skivor med... foton...
Drivrutinen är den senaste, systemet är helt återställt...

Mysko

Det är inte så enkelt att du bränt ut sakerna på en skiva läsaren inte klarar av? Typ +,-, rw osv?

Anders har nog rätt. Min dvd-brännare som jag bränt typ en triljard filmer och spel med slutade plötsligt ta dvd- skivor trots att jag alltid kört det. Bytte till + och det funkar hur bra som helst. :va

Ja tänker inte köpa nån ny jävla läsare te min inte ens ett år gamla laptop..

Jag slog sönder skiten, sen tog jag bilen till jobbet, klev ur bilen o hörde "pyyyysch", jaa de sitter en skruv i ett av 1800krs däcken..
Nu sitter jag bara o hoppas på att nån snorunge ska krossa nån ruta på skolorna jag bevakar inatt så jag kan få slå nån jävel o avreagera mig... :gnissla

De e ju inge jävla pissjobbigt att åka o lämna in skiten o bli av me den i hundra år förde :näsblod

Förstår vad du menar. Lämnade in min PB för rep. Tog mellan 3-5 veckor innan jag fick den tillbaka. Firman i Växjö lagade den, men fick tillbaka den med nya fel, och givitvis återkom det gamla felet med HDD:n bara efter ett par timmar. Som längstfungerade datorn 4 dagar.

Det de inte hade bytt var webcam, monitor och chassit. Sedan slutade även webcam att fungera. vid fjärde reparationens tillfället, beslöt de till slut att kreditera datorn.

Hoppas du så slipper det elände jag fick vara med om. Inge kul att vara utan dator så lång tid.

Hoppas det löser sig för dig.

Förstår vad du menar. Lämnade in min PB för rep. Tog mellan 3-5 veckor innan jag fick den tillbaka. Firman i Växjö lagade den, men fick tillbaka den med nya fel, och givitvis återkom det gamla felet med HDD:n bara efter ett par timmar. Som längstfungerade datorn 4 dagar.

Det de inte hade bytt var webcam, monitor och chassit. Sedan slutade även webcam att fungera. vid fjärde reparationens tillfället, beslöt de till slut att kreditera datorn.

Hoppas du så slipper det elände jag fick vara med om. Inge kul att vara utan dator så lång tid.

Hoppas det löser sig för dig.

Som tur är så har man ju ett par extra laptops o några stationära ståendes så utan dator behöver jag som tur e inte vara :D..

Men de e fan jobbigt allt krångel...
Lyckades tillslut få igång läsaren så den kan läsa mina xp-skivor, men då går de nu istället inte installera för installationsgrejset hittar ingen hdd att installera på :gnissla

Som tur är så har man ju ett par extra laptops o några stationära ståendes så utan dator behöver jag som tur e inte vara :D..

Men de e fan jobbigt allt krångel...
Lyckades tillslut få igång läsaren så den kan läsa mina xp-skivor, men då går de nu istället inte installera för installationsgrejset hittar ingen hdd att installera på :gnissla
Du behöver antagligen sata-drivrutiner på en liten diskett att trycka in under installationen...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back