Datorn hänger sig vid väntläge!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Datorn hänger sig vid viloläge!

Jo, det är så att jag för lite sedan formaterade burken. Allt funkade fint fint o var frid o fröjd. Har sedan dess installerat lite program och grejer...men nu ca 2 veckor senare så vägrar burken helt plötsligt att vilja gå i viloläge. Det enda som händer är att den vanliga texten: "Datorn försätts nu i väntläge" dyker opp. Därefter vägrar datorn att svara på samtliga knapptryckningar, skärmslag och onaturligt häftiga musrörelser. Enda sättet är att stänga av den på strömbrytaren och sätta på den igen. Blir inte klok på detta elände.

Vad ska jag göra för att kunna sätta datorn i viloläge???? :va Formatera igen är uteslutet!

/KaliZ

Edit: Ändrat ifrån väntläge till Viloläge.

Last edited:
Swedie skrev:
Den går i automatiskt, ofta. Har samma problem med min laptop som går helt i ide.
Der går ju faktiskt att ställa av väntläget... :tungan

Bifogat

• väntläge.JPG
    väntläge.JPG
    36.9 KB · Visningar: 44
KaliZ skrev:
Jo, det är så att jag för lite sedan formaterade burken. Allt funkade fint fint o var frid o fröjd. Har sedan dess installerat lite program och grejer...men nu ca 2 veckor senare så vägrar burken helt plötsligt att vilja gå i väntläge. Det enda som händer är att den vanliga texten: "Datorn försätts nu i väntläge" dyker opp. Därefter vägrar datorn att svara på samtliga knapptryckningar, skärmslag och onaturligt häftiga musrörelser. Enda sättet är att stänga av den på strömbrytaren och sätta på den igen. Blir inte klok på detta elände.

Vad ska jag göra för att kunna sätta datorn i väntläge???? :va Formatera igen är uteslutet!

/KaliZ
Har du kollat oljan? stiften eller startsnöret? Installera servicepack 2 så är det där det minsta problemet sen..... :D

Eldstorm skrev:
Varför överhuvudtaget sätta datorn i väntläge? :confused:

Använder det på den bärbara (kör aldrig vanlig avstängning), perfekt att kunna fortsätta där man var igår exempelvis. Den blir ju helt avstängd o drar alltså ingen ström.

Har win XP Pro SP2 på datorn.

Edit: Det var viloläge jag menade..har ändrat det i texten nu!

Eldstorm skrev:
Varför överhuvudtaget sätta datorn i väntläge? :confused:

Viloläge är windows bästa funktion! Istället för att stänga av och starta upp datorn så daskar du bara till vilolägesknappen och sen med en knapptryckning så är du 3 sek senare inne i windows igen'

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8