Datorn flippar ut

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Har en pc

1: Helt plötsligt kommer jag inte ut på nätet.... Först gick det, men sen hittar den inte rätt IP-adress. Har försökt med att gå in på "kör" och förnya och lösgöra... Funkar inte :-(

2: cd-hållaren åker ut o in hela tiden. Den går inte att stänga. Vad har hänt???? Vad ska jag göra???

Ge den stryk !!
Många spöar upp skärmen helt i onödan, det är dator burken man skall slå/sparka på.
Är man riktigt för bannad på sitt bredband kan man ta nätverkskabeln och stoppa i 220V uttaget, då jäklar hajjar den att man menar allvar.

Ett annat sätt är att ropa på hjälp hos nån datakunnig kompis.
De brukar gilla att få ordning på misshandlade PMS datorer.

*asg* Jag som alltid trott att vaselin o våld löser allt....

Crash skrev:
det e säkert ett virus.

Och då gör jag...?
Har kört virusprogram, men antar att det var gammalt.
Och att gå ut på nätet o ladda hem antivirus går inte. :mad:

exiteme skrev:
2: cd-hållaren åker ut o in hela tiden. Den går inte att stänga. Vad har hänt???? Vad ska jag göra???

Har du datorn i sovrummet? I så fall härmas den väl bara.

Re: Re: Datorn flippar ut

Mattias skrev:

Så fort JAG skriver något som syftar på sex, så skäller Mattias på mig...Men själv går det bra... Hmmmm...Ska skriva upp mig på en lista *letar efter "Slå Mattias-tråden* :crash

Re: Re: Datorn flippar ut

Mattias skrev:

*AsG* :D

skämt och sido...

Sätt i Windows skivan och kör en repair eller va det heter....
Vad haru för oprativsystem?? Win95-98 Win2000 WinXp?????

Re: Re: Re: Datorn flippar ut

A© skrev:

Sätt i Windows skivan och kör en repair eller va det heter....
Vad haru för oprativsystem?? Win95-98 Win2000 WinXp?????

Har kört win98 igen. Fick köra den via e-driven eftersom d-driven som sagt leker jojo. (Nej, den härmas inte, eftersom datorn INTE står i sovrummet!! Iofs har vi *** mer än i sovrummet, med det har datorn aldrig bevittnat.)
Men det funkade inte. Blir TOKIG!!!!

Re: Re: Re: Re: Datorn flippar ut

exiteme skrev:
Nej, den härmas inte, eftersom datorn INTE står i sovrummet!! Iofs har vi *** mer än i sovrummet, med det har datorn aldrig bevittnat.

Den är avundsjuk. Ta en riktig åktur framför så kommer datorn att hotta upp sig själv. Den komer garanterat gå som en 10 GHz´are efteråt! :crash :whip

Skulle annars gissa på virus, alternativt att du/ni installerat något nytt program som datorn inte pallar.

Bra tips är att blåsa ren skiten och installera windows igen på den partition som inte funkar. Det viktiga kan du ju slänga över på den andra partitionen (den som du har "över").

Öhh... om du fattar vad jag menar. (blev snurrig i huvet själv). Det var länge sen jag höll på med partitioner. Numera är man ju Mac-pilot eller Linux-åkare.

Re: Re: Re: Re: Re: Datorn flippar ut

amullo skrev:

Bra tips är att blåsa ren skiten och installera windows igen på den partition som inte funkar. Det viktiga kan du ju slänga över på den andra partitionen (den som du har "över").

Öhh... om du fattar vad jag menar. (blev snurrig i huvet själv). Det var länge sen jag höll på med partitioner. Numera är man ju Mac-pilot eller Linux-åkare.

Par... Partition....?! :confused:

Gillar inte MAC. Sitter framför en nu... Enda fördelen e att den sällan klyddar.. :fakta

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back