Datorn fastnat i uppdateringsläge

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
Datorn är inställd för att hämta Windowsuppdateringar kl 3 på natten. Således ville den börja installera så fort jag slog på den i morse. Tyvärr verkar det som om den har fastnat i detta läge. Det står 3 av 3 hämtade 0%klart och att den konfigurerar för detta.

Det går ett tag och så startar bara dotorn om sig och loopar samma förfarande. Går inte heller att starta i feläkert läge eller på något annan sätt.

Har även försökt att formatera om men cdromen vill inte snurra igång trots att jag har valt att den startar från den först.

Någon kunnig som vet vad jag skall ta mig till?

Vista verkar stablit, har provat göra systemåterställning på några Vista men oftast får man "systemåterställningen misslyckades", XP är bra grejer, du verkar ha ett jobbigt problem.

Kanske är ditt antivirusprogram som hindrar uppdateringen?

Vet inte om det hjälper men hittade detta, med lite tur kanske nån av metoderna funkar :va

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/949358

Ska testa men jag ser att jag redan provat metod 1&2. Vet ej om jag har tillräckliga kunskaper för 3an. Känns ändå bra att det är ett känt problem som jag kanske kan få hjälp av supporten hos Microsoft el där där jag köpte datorn.

Tack för att ni tog er tid:krama

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...