Datorn dör!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:hej

Har problem med att min dator stänger sig av efter ca 20 minuters användande :argpådato . Problemet uppkom i samband med att Telia har installerat/uppdaterat sin brandvägg men har svårt att tänka med att det ska ha ett samband :confused: Spelar ingen roll om jag är ute på nätet, skriver i Word, spelar spel etc den :död ändå.

HJÄLP! :4skrika .

(datorn dog för mig när jag hade skrivit halva detta inlägget :huvet, frustrerande nä då inte alls :mad: )

Död=stänger av sig helt, måste vänta minst 5 minuter innan jag kan starta om.

Last edited:
Kolla att inte processorfläkten är full med damm, är det dålig kylning så kan det resultera i att datorn startar om titt som tätt.

Kan vara i princip vad som helst, minnena kan vara kass, prollen/graffekortet kan vara överhettade, det kan vara någon transistor som börjat läcka... Svårt att kunna avgöra när man inte har något att gå på direkt :/

Låter som det är dags för vårstädning! Öppna burken, och rengör. Damm sätter sig överallt, och fläktarna klarar inte av att kyla, därav överhettad och stängs av. Hade samma problem för 2 veckor sedan, öppna, städa och vips! :tomten

Akta all elektronik! Att veva runt med damsugarn går, men kortslut inget! Man bör jorda sig... Men men...

Mvh
Johan

Extreem_ skrev:
2160692 Låter som det är dags för vårstädning! Öppna burken, och rengör. Damm sätter sig överallt, och fläktarna klarar inte av att kyla, därav överhettad och stängs av. Hade samma problem för 2 veckor sedan, öppna, städa och vips! :tomten

Akta all elektronik! Att veva runt med damsugarn går, men kortslut inget! Man bör jorda sig... Men men...

Mvh
Johan

En liten uppdatering. Jo damm är det första man kommer att tänka på/kontrollera MEN datorn är plomberad, glad såhär i efterhand att den inte har brytits :näsblod (städa runt omkring på golvet där den står osv görs regelbundet)

Har garanti kvar så den har tagits till inköpsstället och "tack vare" att plomberingen inte har tagits bort så ska de åtgärda felet :banana , garantin gäller således om datorn är plomberad annars är detta ett undantag (att det är damm som är orsaken är inte konstaterat när detta skrivs)

:argpådato har nu skickats vidare till danmark och fås tidigast om tre veckor.

Tack till er som har skrivit i tråden :tummenupp

Edit..jag har nu fått bekräftat att det inte är damm för då hade de åtgärdat det vid inköpsstället, orsak fortfarande ett ?

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...