Dator som startar om...?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Symptom före;

byte av användare medför att datorn kraschar, felmeddelande om att något är fel på kernelnångtin, dumpning av fysiskt minne påbörjas.

Starcraft kan inte ta sig ut på nätet.

Norton hittar ett par trojaner, men inget som skriker 'livsfarligt' med röda bokstäver.

Åtgärd;

Uppdatera windows och norton antivirus.

Resultat;

Datorhelvetet startar om under uppstart. Startsidan laddas, sedan 'windows' skärmen med den lilla progressbaren, sedan blir skärmen svart inder en halvminut, sedan startar datorn om.

Samma sak om jag försöker starta i felsäkert läge, och även när jag startar med 'senast fungerande configuration'.

wtf?!

Tror windows har tagit livet av sig (alt. att något tagit livet av windows).
Bara ominstallation som gäller.. har haft samma problem tidigare och då hjälpte ominstallation.

Hmmm, jo.... Skall kolla dammteorin med, annars är det väl självklart att saker går åt helvete om man uppdaterar windows=mer microsoft i datorn=huvudvärk och lidande.

Helvete.

Jag läste i "PC för alla" om ett program man kunde spara på diskett/usb-minne och köra på sin kraschade dator för att kunna plocka ut filer som annars skulle gått åt fanders. Det autoladdades från disketten eller usb:n som man satte in vid uppstart och såg ut lite som windows i interfacet (eller vad det heter).

Tyvärr minns jag inte vad det heter, och tidningen ligger på jobbet.
Om du väntar tills på måndag ska jag kolla åt dig, om ingen annan hacker här på forumet kan det i huvudet och kan informera dig under helgen.

Lycka till och håll ut!!

Långsökt men been known to happen.

Nätaggregatet kan ha pajjat så den inte klarar av att leverera tillräckligt med ström. Prova klocka ner processorn samt koppla ur onödig hårdvara (extra hårddiskar tex) och se om datorn bootar upp då. Enkelt att testa, och kostar ingenting. Om det fungerar, överväg att köpa nytt nätagg.

Långsökt men been known to happen.

Nätaggregatet kan ha pajjat så den inte klarar av att leverera tillräckligt med ström. Prova klocka ner processorn samt koppla ur onödig hårdvara (extra hårddiskar tex) och se om datorn bootar upp då. Enkelt att testa, och kostar ingenting. Om det fungerar, överväg att köpa nytt nätagg.

Har varit med om det.
I mitt fall var det fläkten i nätaggregatet som lagt av.
Skruvade upp o bytte till en universalfläkt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg