dator problem: tvut visar inte filmen på tv

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
har ett litet problem när jag ska kolla på film från datorn till tvn så har någotprogram antagligen windvd(som jag fick med mitt moderkort) spärrat filmvisning genom tv-ut dvs jag ser datorbilden på tv´n men när jag sätter igång en film typ vilken mcfilm eller annan film (även ej copyright) så visas bara en svart bild i mediaspelaren eller windvd på tv´n medans det är som det ska vara på datorskärmen ?

någon som har en fix så man kan ta bort den spärren eller vet hur man blir av med den ?
tacksam för svar snarast!

mvh oskar

Nvidia stöder 'macrovision protection' i sina drivrutiner och därför funkar det inte att använda nview.

Ladda hem TV-tool (finns säkert andra alternativ också) så kommer det att funka.

cbjorkman skrev:
Nvidia stöder 'macrovision protection' i sina drivrutiner och därför funkar det inte att använda nview.

Ladda hem TV-tool (finns säkert andra alternativ också) så kommer det att funka.

För mig brukar mediapalyer 9 också visa svart men för mig funkar det så att jag bara stänger av data skärmen. Men jag har ett ATI radeon 8500, men jag vet inte om det är nån skillnad.... prova :va

Har samma problem, löser sig genom att koppla över till tv enbart... jobbigt men funkar. Har inte orkat bry mig mer om problemet... Lycka till

gött! det är ju lungt att bara ha bilden på tv´n jag har ju dator och tv i samma rum och har ju trådlös mus och tangentbord !!
tack för tippset!

mvh oskar

Löses enklast genom att sätta tv´n som master (eller vad de nu kallas) i bildskärmsinställningarna. Då får du upp videon på tv´n också.

Om du har ett Nvidia baserat kort så måste du välja "clone" och helskärm i avancerade inställningar.

Bifogat

• nview.jpg
    nview.jpg
    66.1 KB · Visningar: 53
UltraMarine for president....nuuuuuu funkar det ju för mig åsså....many thnx :tummenupp

Fast ändå inte...
det funkar inte när jag startar om datorn..vafan är problemet?????

starclassic skrev:
Fast ändå inte...
det funkar inte när jag startar om datorn..vafan är problemet?????

du måste ha i sladden när du startar datorn, annars så hittar den inte tv:n eller nått sånt :4skrika :)

Zeeall skrev:
du måste ha i sladden när du startar datorn, annars så hittar den inte tv:n eller nått sånt :4skrika :)

Det är precis det som är problemet, när jag startar om med tv sladden i så får datorn för sig att lägga ut tv:n som primär bildskärm och monitorn startar inte ens, så då får jag dra ur sladden och starta om igen så hoppar skärmen igång.. :dummer

jag gör så att jag byter primärskärm till tv när jag vill glo på tv´n det är ju smidigast då slipper man ju dra ner upplösningen det måste man ju när man kör klone!

Vafalls det är ju för bövelen snart 2004....det ska funka på en gång...basta! :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT