Och jag säger bara att din föregående kommentar inte riktigt är relevant då det inte över huvud taget är detta det handlar om. Tv-avgiften funkar inte riktigt som någon annan avgift gör, den är en förebyggande avgift som du är skyldig att betala om du äger en apparat som kan brukas på en visst sätt. Det är ungefär som om du skulle behöva betala vägskatt för en avställd bil, eller som om du skulle få förebyggande fortkörningsböter för en bil som kan köra snabbare än 120. I resten av verkligheten betalar man för vad man gör sig skyldig till, du betalar skatt för en påställd bil som du brukar på våra vägar och du betalar böter om du med sagda bil kör för fort. Men så är det inte med tv-avgiften, ååhh nej. Och det är det jag tycker är fel. Det borde finnas ett sätt att "ställa av" sin tv så att man slipper betala avgift om man verkligen inte vill kolla på tv. Däri ligger min protest. Din var "Nänä, ni kan inte visa HUR mycket för fort jag körde och således ogillas fortkörningen!". Ungefär som om tv-avgiften stod i proportion till hur mycket du tittar på tv och jag skulle titta på tv men vägra betala tv-avgift med motiveringen att de inte kan veta hur mycket jag kollar och således kan de inte ta betalt i proportion till hur mycket jag nyttjar deras tjänster, och således ska jag slippa helt.
Men jag håller med om det där sista, åter till ämnet