dator hjälp...

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
929
Installerade om min dator igår, windows xp.
Nu när jag scrollar sidorna så "vågar " den sig, eller "slaggar " kanske man kan säga..desutom får jag inte igång ljudet...

Är inte så händig när det gäller sådana här problem tyvärr..

Micke

Ta reda på vilket grafikkort och ljudkort du har och ladda ner senaste drivrutinerna. Gör samma sak för moderkortet (driverrutinerna för chipsetet). Det är lite svårt att hjälpa dig p.g.a. brist av infromation. Dessutom skulle du ha lagt inlägget i datorforumet.

Vantskruv skrev:
Ta reda på vilket grafikkort och ljudkort du har och ladda ner senaste drivrutinerna. Gör samma sak för moderkortet (driverrutinerna för chipsetet). Det är lite svårt att hjälpa dig p.g.a. brist av infromation. Dessutom skulle du ha lagt inlägget i datorforumet.

Kollar detta, och jag letade efter datorforumet...hehe ..jaja..

Installera drivrutiner för musen.. Då borde "slaggandet" försvinna.
Ang. ljudet. Drivrutiner är det som behövs.

så är mitt med när jag inte använder drivrutinerna som min mönsterkortstillverkare skickar med.

om det är ett MSI, installera nvidia-grejorna som behövs... eller ja, allt för hela datorn så funkar det sedan,..

Kör en windows update och välj "anpassad update" sen så kan du gå vidare med program eller hårdvaru update. Det brukar hjälpa så pass att du kan ta dig vidare.

OBS detta funkar detta bara på ett org xp med godkänd key. Om du nu inte har det så släng iväg ett pm till mig annars så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT