Dator, budget 8000:-

Miss_A

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Hej! är på jakt efter en ny bärbar. Undrar om nån har lust att hjälpa mig hitta "den bästa" datorn för runt 8000:-
Jag surfar, redigerar bilder, kollar film och jag vill att den ska vara snabb osv. Jag vet inte vilken prosessor (säkert felstavat) jag ska ha/inte ska ha. Jag vill ha en relativt stor hårdisk, hyfsat med ramminne, bra grafikkort osv.

Tacksam för hjälp!

:)

Vad är det för skillnad på Hårddiskens hastighet - 5400 varv per minut
samt 7400 varv per minut?

Kan inget om datorer men det jag blev missnöjd med sist jag köpte var att ljudet var väldigt lågt. Det kompenserades dock av att fläkten lät desto högre. :rolleyes:

småsaker som påverkar upplevelsen men som man lätt glömmer när man checkar alla andra viktiga hardcoregrejor som ramminne, processor osv.

Hej! är på jakt efter en ny bärbar. Undrar om nån har lust att hjälpa mig hitta "den bästa" datorn för runt 8000:-
Jag surfar, redigerar bilder, kollar film och jag vill att den ska vara snabb osv. Jag vet inte vilken prosessor (säkert felstavat) jag ska ha/inte ska ha. Jag vill ha en relativt stor hårdisk, hyfsat med ramminne, bra grafikkort osv.

Tacksam för hjälp!

:)

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s55017771&o=lokal_rank&cols=#rparams=k=s55017845
eller
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s55017880&o=lokal_rank&cols=#rparams=k=s55017940

"mitt förslag" på Delldatorn har ju större skärm och snabbare hårddisk, samma proc, grafik, till lägre pris..hmmm

INTEL® CORE™ i3-350M (2,26 GHZ, 4 TRÅDAR, 3 MB CACHE)
Äkta Windows® 7 Home Premium 64 Bit - svenska
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
4 096 MB 1067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn
7790:-

Last edited:
"mitt förslag" på Delldatorn har ju större skärm och snabbare hårddisk, samma proc, grafik, till lägre pris..hmmm

INTEL® CORE™ i3-350M (2,26 GHZ, 4 TRÅDAR, 3 MB CACHE)
Äkta Windows® 7 Home Premium 64 Bit - svenska
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
4 096 MB 1067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn
7790:-

Jo men personligen så faller den bort pga 17,3" skärmen då det blir för bökigt att flytta runt. Vill jag ha större skärm än 15" kör jag en extern. Men smaken är som baken :)

ädit: Gubblasse- Din dell-burk har också ett bättre grafikkort. Missade det men så är det:) Fast en nackdel med din kan dock vara att de bara har 1års garanti mot Vaio'ns 2år. Fast iof finns det väl att köpa till 1år till.

Men det är mest upp till TS vad han ska ha datorn någonstans, mest stillastående så är 17.3" the way to go. Flytta runt det lagom mycket och köra mycket batteri så skulle jag faktiskt köra på en 13,3" och sen en 24" extern skärm där man brukar bli sittande.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...