Datastrul

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
jag behöver en produktnyckel till win xp , svensk version

frågan lyder :
varför i helvete frågar datorn om det ,

fråga 2: varför är jag så kass på datorer

fick ett litet virus på datorn , ladda hem ett virus program o skicka in de onda tingen på analys , efter omstarten frågar datorn om den sk
produktnyckeln ,,

har provat o googla efter div nycklar men ingen verkar fungera

tacksam för snabbt svar :)

kanske har du en grön lapp på datorn där nyckeln står, bara tar fram förstoringsglaset och skriva in siffrorna

Det där låter suspekt, nästan som om antivirusprogrammet kanske inte lyckats rensa och du har en trojan/virus som fiskar efter registreringsnycklar.
Fast det är väl inte omöjligt att viruset ställt till nåt skit i systemet som gör att det inte kan registreras eller autentifieras mot MS servrar.

Rent allmänt är det alltid bäst att blåsa OSet på ett system som blivit infekterad med något skit eftersom att det kan ligga rootkits o skit kvar och jäsa. (Beroende på vad det var man fick såklart.)

letat efter en sån men icke ,, det ska va en 25 siffrig kod delat på 5 rutor

Rent allmänt är det alltid bäst att blåsa OSet på ett system som blivit infekterad med något skit eftersom att det kan ligga rootkits o skit kvar och jäsa. (Beroende på vad det var man fick såklart.)[/QUOTE]

svensk översättning på detta är ?

Last edited:
Kan ju även vara så att du hade en crackad windows från början och ditt antivirusprogram tyckte att cracken var ett virus...

Har du införskaffat din windowskopia på lagligt vis hittar du din produktnyckel mest troligtvis på certifikatet som låg i samma plastficka som CDn levererades i, alternativt sitter den fastklistrad på datorn då certifikatet även är ett klistermärke just för att man inte ska tappa bort det.

Att googla fram en produknyckel går inte ifall du inte har införskafat windows på olagligt vis.

Det kanske blir enklare om du hämtar hem ett antivirusprogram? :rolleyes:

Delar av ditt virus kan ha legat i den del av bla registret som innehåller info om din produktnykel, och nu när/om det är helt borttaget så saknas dom delarna också. Hur gjorde du när du installerade datorn från början?

bygde ju ihop datorn med lösa delar ,, sen vid uppstart så konstatera vi att ngt var fel , antingen processor eller moderkort ,, iaf så tröttna min kära bror o datorn lämnades tillslut in på firma ,, så de fixa win åt mig ,,

bygde ju ihop datorn med lösa delar ,, sen vid uppstart så konstatera vi att ngt var fel , antingen processor eller moderkort ,, iaf så tröttna min kära bror o datorn lämnades tillslut in på firma ,, så de fixa win åt mig ,,

Väldigt vanligt för någon som bygger sina första datorer. Finns lite fel man kan göra:

* Bygger först och läser instruktioner när det inte fungerar.
* Glömma distanserna mellan chassi och moderkort.
* Fel minne eller på fel plats.
* Alla kablar inte anslutna.
* Ingen kylpasta. (visar sig lite senare)
* Inget Antistat-armband.
* Böjda pinnar på CPU.

http://www.pcgamer.se/forum/hardvara-mjukvara-och-natverk/guide-att-bygga-en-dator-bildtungt-44435

Väldigt vanligt för någon som bygger sina första datorer. Finns lite fel man kan göra:

* Bygger först och läser instruktioner när det inte fungerar.
* Glömma distanserna mellan chassi och moderkort.
* Fel minne eller på fel plats.
* Alla kablar inte anslutna.
* Ingen kylpasta. (visar sig lite senare)
* Inget Antistat-armband.
* Böjda pinnar på CPU.

http://www.pcgamer.se/forum/hardvara-mjukvara-och-natverk/guide-att-bygga-en-dator-bildtungt-44435

som tur är . så är det ju inte jag som satt ihop den utan bror ,, duktig men lat

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt