Dataskärm problem??

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Har fått ett knepigt fel på min skärm...eller jag vet inte om det är skärmens fel, är inte så data kunnig. När jag scrollar ner/upp på hemsidor så hackar det fruktansvärt mkt och texten hänger inte alls med, d är otroligt irriterande. Detta hände för ett par dagar sedan, innan dess har det funkat kanon. Har provat att byta upplösning men det är samma sak då. Nån som har nått tips om vad det kan vara. Förklara så en 3 åring förstår för när det gäller data så har jag tummen mitt i handen:gnissla

Har fått ett knepigt fel på min skärm...eller jag vet inte om det är skärmens fel, är inte så data kunnig. När jag scrollar ner/upp på hemsidor så hackar det fruktansvärt mkt och texten hänger inte alls med, d är otroligt irriterande. Detta hände för ett par dagar sedan, innan dess har det funkat kanon. Har provat att byta upplösning men det är samma sak då. Nån som har nått tips om vad det kan vara. Förklara så en 3 åring förstår för när det gäller data så har jag tummen mitt i handen:gnissla

Svårt att säga.

Drivrutiner till graffakortet ?
Något har hänt med scroll inställningarna ?

2705048 Har fått ett knepigt fel på min skärm...eller jag vet inte om det är skärmens fel, är inte så data kunnig. När jag scrollar ner/upp på hemsidor så hackar det fruktansvärt mkt och texten hänger inte alls med, d är otroligt irriterande. Detta hände för ett par dagar sedan, innan dess har det funkat kanon. Har provat att byta upplösning men det är samma sak då. Nån som har nått tips om vad det kan vara. Förklara så en 3 åring förstår för när det gäller data så har jag tummen mitt i handen:gnissla
Nånting som ligger o segar ner datorn så pass mycket att inte skärmen orkar uppdatera när du rör den?

Jag har det problemet ibland, om du startar om har du samma problem ändå?

Kört in några nya problem, program menar jag?

Jag har provat att starta om datorn...men d är samma sak! har inte lagt in några nya program, har suttit och tagit bort program jag aldrig andvänder. Tror ni det hjälper om jag kör en diskdefragmentering?

2705123 Jag har provat att starta om datorn...men d är samma sak! har inte lagt in några nya program, har suttit och tagit bort program jag aldrig andvänder. Tror ni det hjälper om jag kör en diskdefragmentering?
Skulle gissa på nej, men man vet aldrig, kan ju inte skada ialla fall.

om du trycker ctrl+alt+delete, vad står det för % på CPU användning?

Prova att titta på dina återställningpunkter - om det är möjligt så återställ till en tidpunkt före när problemet uppstod.
Du kanske fått något virus i burken?
Installerat något?

Nu när jag diskdefragmanteraren så ligger CPU:n och pendlar mellan 0-10% När jag öppnar internet explorer så stiger den till runt 45-50%. Det är bara hemsidor som går trögt att scrolla...andra sidor som tex work osv funkar kanon??

prova o uppdatera explorer då?

Min ligger på 0-5% fast explorer är uppe...

Alright...ska kolla på det......

Arrgghh...blir fan tokig snart!! Nu har jag uppgraderat explorer, CPU:N ligger på 0 och när jag scrollar så går den nästan upp i max!!???? Fick ett felmeddelande när jag startade om datorn...det stog att prrogram 000 och en massa andra siffror inte kunde öppnas korrekt, tryck ok för att avsluta. Så ar det aldrig stått förrut så d är nog där felet ligge, men hur åtgärdar man nått sånt? :-(

Hade visst fel vad det gällde att den inte hackade när man andvände works! För den gör det då oxå!!! Det här är iaf nummret i fel meddelandet jag får upp när jag startar om datorn. OXc0000135

Last edited:
Tackar!! Nu har jag iaf fått bort felmeddelandet...d var nån Net fil lr nått som saknades så jag ladda hem nytt och installerade, jippie tänkte jag och trodde allt var kirrat. Men skärmen är fort farande lika seg!!! Arrggghhhh...hatar datorer när dom börjar krångla. Nu har jag snart provat allt...vad kan vara fel?? fattar inget av d här som vanligt.

Det här är en chansning, men det kan funka...

start > inställningar > kontrollpanelen > prestanda underhåll > System > Avancerat > Prestanda (inställningar) > virtuellt minne--- vad står det där?

om du provar att öka det till 1500 då?

O så startar du om datorn och så ser du om det är nån skillnad..

Kör in senaste driverutinerna till ditt graffe och ditt chipset på moderkortet. Har samma problem när jag formatera utan att köra in drivrutinerna

Jag tror att det är drivrutinerna det är något fel med. Annars kan det vara ngt virus lr i värsta fall så är det grafik kortet som det är fel på.

Om du tar reda på vad du har för graffe så kan jag nog fixa fram någon drivrutin.

Om du högerklickar på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar så kanske kortets namn står under rubriken bildskärm annars så kan du klicka på avancerat -> bildskärmskort och se vad det står där.

Jag tror att det är drivrutinerna det är något fel med. Annars kan det vara ngt virus lr i värsta fall så är det grafik kortet som det är fel på.

Om du tar reda på vad du har för graffe så kan jag nog fixa fram någon drivrutin.

Om du högerklickar på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar så kanske kortets namn står under rubriken bildskärm annars så kan du klicka på avancerat -> bildskärmskort och se vad det står där.

Det står tilllverkare okänd:confused:

Back