Datakabel DCU-11 Sony-Ericsson

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Någon som har programvaran till XP??
den som finns för nerladdning på deras hemsida funkar ej
telefonerna de gäller är T630 samt K700i

En fråga bara, jag testade DCU-11 till min lur (k700i) och överföringen gick snuskigt långsamt, en vanlig MP3fil tog kanske 10-15 minuter, jag vet inte om något var fel, men jag lämnade tillbaka skiten och köpte en bluetoothadapter istället. Överföring på ca: 20-30k/s.

Fast telefonbokskopiering vet jag inte hur det funkar. Vore kanske bra att göra en säkerhetskopia...

Med DCU-11-kabel:
1. Installera SyncStation
2. Sen är det ganska självförklarande

Med BlueTooth:
1. Installera BT-adaptern
2. Sök efter BT-enheter
3. Välj din telefon i listan och välj tjänsten OBEX IrMC Sync Server samt ev övriga tjänster du vill utnyttja
5. Högerklicka på den lilla BT-ikonen i system tray, välj Snabbanslutning>PIM Synchronization
6. Första ggn får man upp en ruta med pin-kod, skriv in ett nummer, vad som helst
7. Det plingar till i telefonen, skriv in samma nummer där (detta förfarande är bara för att inte vem som helst ska kunna sno dina kontakter)
8. Telefonlistan syncas sen med Outlook

BT är snabbare och, i mitt tycke, bättre än kabel. Ingen sladd som ligger och skräpar, man syncar utan att behöva plocka upp telefonen ur fickan och man kan göra lite mer än bara synca med BT beroende vilka tjänster man väljer. Jag kör via LogiTechs BT-mus hemma och en vanligt BT-adapter på jobbet. Funkar skitbra.

hållundan skrev:
En fråga bara, jag testade DCU-11 till min lur (k700i) och överföringen gick snuskigt långsamt, en vanlig MP3fil tog kanske 10-15 minuter, jag vet inte om något var fel, men jag lämnade tillbaka skiten och köpte en bluetoothadapter istället. Överföring på ca: 20-30k/s.

Fast telefonbokskopiering vet jag inte hur det funkar. Vore kanske bra att göra en säkerhetskopia...

Nej, det är dessvärre normalt. BT är mkt snabbare.

Back