Datakörkortet ecdl

Är inte ECDL bara till för pensionärer och andra IT-handikappade? Folk födda efter 1970 ska inte behöva sånt.

Precis! Var inne och kollade när ABF höll en sådan kurs, och syntes inte ett färgat hårstrå till... Det var endast gråhåriga gubbar och gummor som fick lära sig hur man sparade ett dokument i Word där...

sismo skrev:
Precis! Var inne och kollade när ABF höll en sådan kurs, och syntes inte ett färgat hårstrå till... Det var endast gråhåriga gubbar och gummor som fick lära sig hur man sparade ett dokument i Word där...

Undrade bara lite om någon vet om det är svårt när man ändå är utbildad till lite datorgrejer som win2kserveroperatör och just har gått en kurs som innefattade word, excel, powerpoint, publisher, lite internetskit och photoshop.
Ville även veta om det var värt några poäng av något slag och ifall man kan göra klart skiten supersnabbt och bara slacka resten av tiden som kursen är. Har begärt det som Åtgärd på arbetsförmedlingen så man kanske slipper ha dom flåsandes i nacken hela tiden.

Haha jag har gått den kursen, då var det en gammal gubbe som sa till läraren att han hade sett en cool apparat i en kriminalserie på TV:n, den ena polisstationen stoppade in ett papper i en elektroninsk dosa och på den andre polisstationen långt bort så kom samma papper ut ur en annan dosa. Hela klassen inkl läraren stod helt tysta och kollade på honom i någon minut för att kolla om han var allvarlig (vilket han var).

men iaf, jag slutade gå på kursen efter 3 lektioner för jag fick arbete, ett halvår senare fick jag betyget: Godkänd=)

honkiie skrev:
Undrade bara lite om någon vet om det är svårt när man ändå är utbildad till lite datorgrejer som win2kserveroperatör och just har gått en kurs som innefattade word, excel, powerpoint, publisher, lite internetskit och photoshop.
Ville även veta om det var värt några poäng av något slag och ifall man kan göra klart skiten supersnabbt och bara slacka resten av tiden som kursen är. Har begärt det som Åtgärd på arbetsförmedlingen så man kanske slipper ha dom flåsandes i nacken hela tiden.

ECDL är inte värt ett skit i arbetslivet. Jag har själv gått den där kursen i hela två dagar, sen var proven slut. Det är inte särskilt avancerat men klart värt om man ändå inte har något för sej.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8